Περιηγηθείτε στο περιεχόμενο μερικών βιβλίων μας

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

O ρόλος του γονέα κατά την περίοδο των εξετάσεων

     
Μπορεί για κάποιους από εμάς ,ο ερχομός της άνοιξης να προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα, και διάθεση ανεβασμένη, για κάποιους άλλους όμως, σημαίνει άγχος , πανικό και αυξημένο φόρτο εργασίας. Φυσικά αναφέρομαι στους μαθητές, για τους οποίους η περίοδος της άνοιξης συμβολίζει τον ερχομό των σχολικών εξετάσεων, ένας ερχομός που επιφέρει άγχος, πανικό και αυξημένο φόρτο εργασίας.
Παράλληλα με τους μαθητές, όμως, υπάρχει και μια άλλη ομάδα που συμπάσχει και εμφανίζει και αυτή αυξημένα επίπεδα άγχους, και η ομάδα αυτή δεν είναι άλλη από την ομάδα των γονέων. Ο ρόλος του γονέα στην εξεταστική περίοδο τείνει να είναι καθοριστικός για την τελική απόδοση του μαθητή. Αυτό σημαίνει ότι όσο εύκολα μπορεί να διευκολύνει την κατάσταση, το ίδιο εύκολα μπορεί και να την επιδεινώσει.
Είναι σημαντικό για τους γονείς να παρέχουν συναισθηματική και ηθική υπο
στήριξη
Δημοσίευση από την Ψυχολόγο Ναταλί Βέλτση στη: Τοπική Εφημερίδα Δήμου Πυλαίας
στα παΐδια τους.


Κάποιες φορές όμως η υπερπροστασία και η υπερενασχόληση του γονέα με το θέμα των εξετάσεων, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα επίπεδα του άγχους και του στρες στο παιδί. Αξίζει να σημειωθεί πως ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες άγχους στο μαθητή κατά την εξεταστική περίοδο , είναι ο φόβος του να να μην απογοητεύσει τους γονείς του. Μην μεταφέρετε λοιπόν, το άγχος σας στο παιδί ,κάνοντας το να νομίζει πως μια πιθανή αποτυχία θα σήμαινε για εσάς το τέλος του κόσμου. Εξηγήστε του ότι όποιο και να είναι το αποτέλεσμα, εσείς θα είστε κοντά του και θα συνεχίσετε να το στηρίζετε. ¨Αλλωστε πάντα υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία.
Δημιουργήστε ένα ευχάριστο περιβάλλον στο σπίτι και αποφύγετε καταστάσεις που θα μπορούσαν να το αποσπάσουν από το διάβασμα του, όπως ακαταστασία, φασαρία, καυγάδες κ.α
Ελέγξτε αν το παιδί καταφεύγει σε υπερβολές και συμβουλέψετε το να κάνει μικρά διαλείμματα όταν αισθάνεται έντονη πνευματική κόπωση.
Βοηθήστε το να συνειδητοποιήσει πως η διαδικασία των εξετάσεων δεν είναι ένα αναγκαίο κακό, αλλά μια γέφυρα ανάμεσα σε δυο σημαντικά στάδια της ζωής του, αυτά του μαθητή και του επαγγελματία ενήλικα.
¨Έχετε ρεαλιστικές προσδοκίες. Αποφύγετε τις συγκρίσεις με άλλα πρόσωπα. (αδέλφια,φίλους,συμμαθητές). Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός. Υποβάλλοντας το στη διαδικασία της σύγκρισης υποτιμάτε την αξία καθώς και την προσωπικότητα του, τονίζοντας του παράλληλα, οτι για εσάς, μοναδικό μέτρο σύγκρισης μεταξύ δυο ανθρώπων, είναι οι σχολικές επιδόσεις!
Μην τάζετε δώρα στο παιδί σας για επιβράβευση. Με τον τρόπο αυτόν, δείχνετε να πιστεύετε πως το μοναδικό κίνητρο για αυτόν είναι τα χρήματα και πως δεν τον εμπιστεύεστε πραγματικά. Εάν θέλετε να τον επιβραβεύσετε κάντε το μετά το τέλος των εξετάσεων.
Φροντίστε να τρέφεται ισορροπημένα και να κοιμάται σωστά ώστε να έχει ενέργεια.
Να είστε εκεί! συζητήστε μαζί του για το πως νιώθει και ενθαρρύνετέ τον όταν αισθάνεται τις δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν.
Τέλος, μη ξεχνάτε οτι, όπως κάθε άνθρωπος έχει την δική του μοναδική προσωπικότητα, έτσι και το παιδί σας έχει τα δικά του όνειρα και και τις δικές του επιθυμίες. μην τον επιβαρύνετε με τις δικές σας! απλά στηρίξτε τον στο δρόμο που έχει διαλέξει, όποιος και αν είναι αυτός!
Δημοσίευση από την Ψυχολόγο Ναταλί Βέλτση στη: Τοπική Εφημερίδα Δήμου Πυλαίας