Περιηγηθείτε στο περιεχόμενο μερικών βιβλίων μας

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Δραστηριότητες στην καρδιά της Μεγάλης Τεσσαρακοστής

Με τη χάρη και την ευλογία του Θεού συνεχίζονται οι δραστηριότητες μέσα στο πνεύμα της Εθνικής επετείου αλλά και της προετοιμασίας όλων μας για την Μεγάλη Εβδομάδα.
Κατά το μήνα Μάρτιο δημιουργήθηκε μία μικρή έκθεση εικόνων από πρόσωπα και στιγμές του 1821 .Δίπλα στις εικόνες των ηρώων  υπήρξαν μικρά κείμενα που μας ταξίδευαν από το Θούριο του Ρήγα, μέχρι τη δολοφονία του Καποδίστρια. Εμείς ονομάσαμε την έκθεσή μας ¨το μάθημα που δεν έγινε".Αυτό μόνο. Και ίσως αυτό να τα λέει όλα.
Παράλληλα όμως δίπλα στο  αρχονταρίκι της Μονής δημιουργήθηκε μικρό Πασχαλινό παζάρι με σκοπό την αγορά αμφίων και ράσων για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουγκάντα. Είναι να θαυμάζει κανείς την αγάπη με την οποία μεγάλοι και μικροί δημιούργησαν γλυκίσματα, κουλουράκια ,λαμπάδες  και άλλα μικρά δώρα  για να τα διαθέσουν με αγάπη και ψυχή στο Πασχαλινό παζάρι.Και όλα αυτά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς,σημάδι πως δεν χάθηκε ούτε η πίστη ούτε η ανθρωπιά.Το  Πασχαλινό μας παζάρι θα διαρκέσει μέχρι την περίοδο του Πάσχα.Από τη θέση αυτή ευχαριστούμε από καρδιάς όσους κοπίασαν για αυτή την προσπάθεια .Ο Θεός να ευλογεί εκείνους και την οικογένειά τους.


Τέλος την Κυριακή 27 Μαρτίου μετά τον Κατανυκτικό εσπερινό πραγματοποιήθηκε  με την ευκαιρία της εορτής της Εθνικής μας εορτής,η γιορτή των Κατηχητικών μας με πολλά ποιήματα ,τραγούδια και το θεατρικό έργο που με αγάπη και φροντίδα προετοίμασαν τα παιδιά με τίτλο:"Να ζει το Μεσσολόγγι".Ολοι οι γονείς ήρθαν  να χαρούν με τα παιδιά τους και να γιορτάσουν τη μεγάλη διπλή γιορτή.

της Σταυροπροσκυνήσεως

Η τρίτη Κυριακή των Νηστειών ονομάζεται <<Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης>>. Μετά από τη μεγάλη Δοξολογία στον όρθρο, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα, οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα του Σταυρού, που κυριαρχεί στην υμνολογία αυτής της Κυριακής, παρουσιάζεται όχι μέσα στα πλαίσια του πόνου, αλλά της νίκης και της χαράς.
Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Σαρακοστής. Από τη μια πλευρά η φυσική και πνευματική προσπάθεια, αν είναι συστηματική και συνεχής, αρχίζει να μας γίνεται αισθητή, το φόρτωμα να γίνεται πιο βαρύ, η κόπωση πιο φανερή. Έχουμε ανάγκη από βοήθεια και ενθάρρυνση. Από την άλλη πλευρά, αφού αντέξουμε αυτή τη κόπωση και έχουμε αναρριχηθεί στο βουνό μεχρι αυτό το σημείο, αρχίζουμε να βλέπουμε το τέλος της πορείας μας και η ακτινοβολία του Πάσχα γίνεται πιο έντονη.

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Παρέλαση για την 25η Μαρτίου στο Μόντρεαλ.Και με βροχή και με κρύο!!

Μια διαφορετική παρέλαση .Εκεί που η Ελλάδα είναι στην καρδιά των ανθρώπων.Αφιερωμένο στα ξενιτεμένα μας που μπορεί να είναι μακριά μα η καρδιά τους είναι πιότερο Ελληνική.
Σας ευχαριστούμε που μας θυμίζετε τι σημαίνει Ρωμιοσύνη.

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε....


Ψάλλει ο Τιμόθεος Ντιουέμα με φωνή χαρισματική, κοντάκιο  εις τον Ευαγγελισμόν της Θεοτόκου
του Αγίου Ρωμανού του Μελωδού .
Μελοποίηση π.Θεοδώρου  Τσαμπαντζίδη.
Δώρο μικρό στη μεγάλη γιορτή.

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Ομιλία Κωνστανίνου Χολέβα για το 1821

Την Κυριακή της Ορθοδοξίας, στο αρχονταρίκι της Μονής, μίλησε ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας για την επανάσταση του 1821 με αφορμή τα όσα απερίσκεπτα λέγονται και προβάλλονται στην τηλεόραση. Με αφορμή την 190η επέτειο της έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης και του εορτασμού της Εθνικής μας Εορτής, σας παραθέτουμε την ομιλία του για να γνωρίσουμε όλοι μας καλύτερα τον αγώνα των προγόνων μας.

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ένα διαφορετικό τραγούδι για τον Καραϊσκάκη

Πλησιάζει η 25η Μαρτίου.
Η Ευγενία Ξεφτέρη μας λέει ένα τραγούδι για τον αγώνα της κλεφτουριάς με τη φωνή της καρδιάς και τα μάτια του ονείρου.
Ευγενία.... σε ευχαριστούμε.

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

"Η συμβολή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά στον ησυχασμό".

Σήμερα Κυριακή 20 Μαρτίου μετά τον Κατανυκτικό εσπερινό που τελέσθηκε στην Ιερά Μονή ,πραγματοποιήθηκε ομιλία  από τον π.Νικόδημο, αδελφό της Ιεράς Μονής με θέμα "Η συμβολή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά στον ησυχασμό".Ο π.Νικόδημος ανέπτυξε το θέμα βασιζόμενος στην Αγία Γραφή και το Θεολογικό λόγο του Αγίου Γρηγορίου.Η πορεία του ανθρώπου είναι και πρέπει να είναι πορεία προς τη θέωση,που επιτυγχάνεται με τη χάρη του Θεού και τον αγώνα του ανθρώπου.Κάθε προσπάθεια αυτονομημένη από τη Θεία χάρη είναι καταδικασμένη να αποτύχει ακόμη και αν φαίνεται ως άριστη.
Στη συνάντησή μας είχαμε μαζί μας τα μέλη του Συλλόγου τυφλών "Ορθόδοξη πορεία" που προσευχήθηκαν μαζί μας στον Κατανυκτικό εσπερινό και παρακολούθησαν με προσοχή την πνευματική ομιλία
Σας θυμίζουμε ότι την επόμενη Κυριακή 27 Μαρτίου στις 5.30μ.μ. θα τελεστεί ο Κατανυκτικός εσπερινός,θα διαβαστούν οι Χαιρετισμοί στον Τίμιο Σταυρό και θα ακολουθήσει η γιορτή των Κατηχητικών μας με αφορμή την εθνική μας εορτή.

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Ζήσαμε την ιστορία.!!!

Σάββατο 19 Μαρτίου και μετά τη Θεία Λειτουργία ταξιδέψαμε με τα παιδιά του Κατηχητικού και τους γονείς τους αλλά και πνευματικούς αδελφούς, στην Αγία Λαύρα,τα μαρτυρικά Καλάβρυτα και το Μέγα Σπήλαιο.Ενώ πλησιάζει η Εθνική μας εορτή είπαμε όχι μόνο να μάθουμε αλλά να ζήσουμε την ιστορία.Να γίνουμε για λίγο κομμάτι της.
Ο ναός της Ορκωμοσίας των Αγωνιστών
Η μονή της Αγ.Λαύρας , ένας από τους σημαντικότερους ιστορικούς χώρους του τόπου μας , με ζωντανή παρουσία μέχρι και σήμερα , βρίσκεται σε απόσταση 4 χλμ νότια της πόλης των Καλαβρύτων. Το τοπίο στην περιοχή της Μονής είναι ιδιαίτερα όμορφο καθώς οι εδαφολογικοί σχηματισμοί δημιουργούν ασυνήθιστες εναλλαγές , τις οποίες μπορεί κανείς να απολαύσει από την αρχή κι άλας της επίσκεψής του.Στις λειψανοθήκες της Μονής φυλάσσονται λείψανα πολλών αγίων της Εκκλησίας, αρκετά από τα οποία έφτασαν στη Μονή πριν από μερικούς αιώνες.  Ανάμεσα τους, κειμήλιο πολύτιμο ολόκληρου του ελληνισμού, ή αγία κάρα του οσίου Αλεξίου του ανθρώπου του θεούΉ Μονή της Αγίας Λαύρας είναι πλούσια σε κειμήλια με θρησκευτική και ιστορική σημασία. .Το 1821 ήταν η χρονιά που έκανε την Μονή να αποκτήσει την σημερινή της φήμη. Σε αυτή την Μονή κατέλυσε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός προσποιούμενος τον άρρωστο στους Τούρκους και μαζί με τους προύχοντες της επαρχίας συσκέπτονταν το τι πρέπει να πράξουν. Μόλις κατάλαβαν ότι οι Τούρκοι ήξεραν τις προθέσεις τους και ότι τους είχαν στήσει παγίδα στην υποτιθέμενη συνέλευση της Τριπόλεως, καθώς επίσης ότι τα λόγια του Παπαφλέσσα είχαν ξεσηκώσει τον λαό και κάποιους μετέπειτα οπλαρχηγούς σε πράξεις αγανάκτησης ενάντιων των τούρκων , ήραν τις όποιες αντιρρήσεις είχαν περί πρώιμης επανάστασης και κήρυξαν εκεί την αρχή του αγώνα στις 21 Μαρτίου του 1821

Μετανοίας καιρός και δεήσεως ώρα ...

 Moναχού Μωϋσέως Αγιορείτου.

Η προ του Πάσχα περίοδος που διερχόμαστε γεννά ή θα πρέπει να γεννά κάποια ιδιαίτερα συναισθήματα μέσα μας. Η ωραιότατη και κατανυκτική υμνογραφία αυτής της περιόδου, οι πολλές λατρευτικές ευκαιρίες, η σαρακοστιανή νηστεία θέλουν να μας συγκεντρώσουν. Να σκύψουμε μέσα μας, να προβληματιστούμε, να προβούμε σε έναν αυτοέλεγχο προς ειλικρινή μετάνοια.
Ο πολύς κόσμος αγνοεί ή δεν θέλει να προσεγγίσει το νόημα των ημερών αυτών, συνεχίζοντας τη μονότονη ζωή του. Ενώ λέει πως η ζωή τον κουράζει, δεν κάνει ούτε βήμα για μια ουσιαστική αλλαγή. Δίαιτα αυστηρή κάνει, αλλά νηστεία δεν κάνει. Στον ψυχολόγο πηγαίνει, στην τηλεόραση κάθεται ώρες, αλλά στον εξομολόγο δεν πηγαίνει, ούτε στην εκκλησία. Δεν θέλει ο άνθρωπος σήμερα να δώσει κάτι, μόνο να πάρει, δίχως μόχθο και καμία προσωπική θυσία. Φοβάται να δει κατάματα τον εαυτό του. Συστηματικά τον αποφεύγει. Αγωνιά στο εσωτερικό κενό του. Η Σαρακοστή λειτουργεί σαν ακτινογραφικό μηχάνημα, σαν φωτογραφική μηχανή, σαν καθρέφτης. Κατά κάποιο τρόπο τη θεωρούμε αποκρουστική, γιατί θα αποκαλύψει την κρυφή πραγματικότητά μας.

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

O επίσκοπος Λεμεσού Αθανάσιος σε λόγο πατρικό


Από  ομιλία του σεβαστού πατρός 
στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Πατρών.
Ακούστε!!Αξίζει!!


Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Αρωμα μοναχικό........

Εν μέσω Σαρακοστής ,εικόνες μιας άλλης ομορφιάς .
Σε έναν κόσμο μοναχικό ....
άνθρωποι που ψάχνουν τη μέσα ομορφιά

Άγιος Αλέξιος ο άνθρωπος του Θεού

Ο Όσιος Αλέξιος ο άνθρωπος του Θεού
Ο Όσιος Αλέξιος γεννήθηκε στη Ρώμη την εποχή του αυτοκράτορα Αρκαδίου (395-408). Οι γονείς του, ο ευλαβής συγκλητικός Ευφημιανός και η Αγλαΐα, ήσαν επί πολλά χρόνια άτεκνοι. Ο Αλέξιος έλαβε λαμπρή μόρφωση και όταν ενηλικιώθηκε, οι γονείς του προετοίμασαν τα του γάμου του με μια νεαρή κόρη εκλεκτής οικογένειας της αριστοκρατίας της Ρώμης. Όμως την ίδια νύκτα του γάμου τους ο Αλέξιος, ο οποίος ποθούσε την αγία και τέλεια παρθενία, ψιθύρισε κάτι στο αυτί της συζύγου και αφού παρέδωσε το δακτυλίδι του, έφυγε κρυφά. Εμπιστευόμενος την θεία Πρόνοια, επιβιβάστηκε σε πλοίο και έφθασε στη Λαοδίκεια της Συρίας και από εκεί ακολούθησε ένα καραβάνι εμπόρων που κατευθυνόταν στην Έδεσσα. Εκεί σταμάτησε σε ένα ναό αφιερωμένο στην Θεοτόκο και παρέμεινε στο νάρθηκα δεκαεπτά χρόνια, ντυμένος με κουρέλια και συντηρούμενος από τις ελεημοσύνες των πιστών που έρχονταν στο ναό να προσευχηθούν. Στο μεταξύ ο πατέρας του είχε στείλει υπηρέτες πρός κάθε κατεύθυνση για να τον βρουν, ενώ η μητέρα του φόρεσε τρίχινο ενδυμα και θρηνούσε απαρηγόρητη, η δε νύφη, με την αγάπη που δείχνει η τρυγόνα για το ταίρι της, ανυπομονούσε να έχει κάποια είδηση. Κάποιοι από τους απεσταλμένους του Ευφημιανού έφθασαν στην Έδεσσα και έδωσαν ελεημοσύνη στον Αλέξιο, χωρίς διόλου να υποπτευθούν βέβαια ότι επρόκειτο για τον κύριο τους· τόσο πολύ είχε παραμορφωθεί από την άσκηση και τη σκληραγωγία που επέβαλε στο σώμα του ευχαρίστως για την αγάπη του Θεού.

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Το κράτος φεύγει, ο ιερέας μένει...


του συγγραφέως και πολιτικού επιστήμονος
 κ.Κωνσταντίνου Χολέβα
Στις 5 συνταξιοδοτήσεις Δημοσίων Υπαλλήλων , ένας θα προσλαμβάνεται. Τάδε έφη ΔΝΤ, αυτά προτείνει και η Κυβέρνηση, ώστε να ξελαφρώσει ο Δημόσιος τομέας από το υπερβάλλον προσωπικό. Υπάρχει όμως λόγος να εφαρμοσθεί ο ίδιος κανόνας και στις χειροτονίες ιερέων; Σαφώς όχι.
Πρώτον, διότι οι ιερείς δεν είναι απλοί Δημόσιοι Υπάλληλοι, αλλά θρησκευτικοί λειτουργοί. Αυτό το αναγνώρισε και επισήμως η Πολιτεία εξαιρώντας από τη δικαιοδοσία του ΑΣΕΠ τον διορισμό εφημερίων. Δεύτερον, διότι τη διακονία και τις πνευματικές, κοινωνικές και διοικητικές υπηρεσίες που προσφέρει ο ιερέας δεν μπορεί να τις προσφέρει οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο με άλλη ιδιότητα. Μπορεί τα κενά που έχει λ.χ. το ΙΚΑ να τα συμπληρώσουμε με διοικητικούς υπαλλήλους που περισσεύουν από μία ΔΕΚΟ, όμως την κενή θέση ιερέως στο χωριό, δεν μπορεί να την καλύψει ο μηχανοδηγός του ΟΣΕ ή ο πιλότος της πρώην κρατικής ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ. Μόνο χειροτονημένος από Ορθόδοξο κανονικό Επίσκοπο κληρικός μπορεί να εκπληρώσει αυτά τα καθήκοντα. Τρίτον, διότι οι χειροτονίες κάθε χρόνο ανέρχονται σε λίγες εκατοντάδες, άρα δεν προκύπτει ιδιαίτερη επιβάρυνση του Δημοσίου. Τέταρτον, διότι θα πληγούν κυρίως οι ακριτικές Μητροπόλεις που έχουν πολλά κενά. Πέμπτον, διότι θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες και για τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία μας. Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει αποσπάσει κληρικούς της σε περιοχές ποιμαντικής ευθύνης του Οικουμενικού Πατριαρχείου (π.χ. Γερμανία), αλλά και άλλων Πατριαρχείων, όπως π.χ. στην Αφρική. Αλλά και κατά τρόπο άμεσο πλήττεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο οποίο υπάγονται εκκλησιαστικώς η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Πώς θα ζητεί η Ελληνική Πολιτεία από την Τουρκία και τη διεθνή κοινότητα να σεβασθούν τα θρησκευτικά, εκπαιδευτικά και ιδιοκτησιακά δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όταν η ίδια θα έχει περιορίσει τη δυνατότητα του Πατριαρχείου να χειροτονεί κληρικούς;

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Το Πεντοζάλι.Ένας χορός με ιστορία


Ο 'Ελληνας τόπος μας.
Από τις σελίδες του αγώνα εναντίον των Τούρκων.
Όταν ο πόλεμος γίνεται χορός και πανηγύρι.

"Οποιος δεν ξέρει και του πουν 
για μιας τον πιάνει ζάλη,
πως στα Σφακιά τον πόλεμο
τον κάνουν Πεντοζάλι"

Ενδιαφέρουσα και επίκαιρη ομιλία

Ο κ.Κωνταντίνος Χολέβας


Κυριακή  της Ορθοδοξίας και μετά τη Θεία Λειτουργία στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής στο αρχονταρίκι, είχαμε την ευκαιρία να βρεθεί κοντά μας και να μιλήσει ο κ. Κωσταντίνος Χολέβας συγγραφέας και πολιτικός επιστήμονας  που ανέπτυξε το θέμα:

Με ενδιαφέρον η συμμετοχή του κόσμου.

"1821-Τουρκοκρατία και οι διαστρεβλωτές της Ιστορίας " 
Ο κ.Χολέβας ανέφερε ότι μετά την κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η Τουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας, στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών. Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μας έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες. Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821.Ο κ.Χολέβας με νηφάλιο και απόλυτα τεκμηριωμένο λόγο ανέλυσε και απάντησε στα ιδεολογήματα αυτά.Μετά το τέλος τη ομιλίας ο κ.Χολέβας δέχθηκε ερωτήσεις και απήντησε με γνώση και διάκριση.Από τη σελίδα μας ευχαριστούμε τον κ.Χολέβα για την αγάπη και την προθυμία του να ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας,αλλά και όλους όσοι με ζήλο βρέθηκαν ,άκουσαν, έμαθαν,και διδάχθηκαν για πρόσωπα και γεγονότα του Αγώνα.

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

" 'Ενα ταξίδι στην ιστορία"



Το γραφείο του Καποδίστρια
Ο Μάρτιος έχει για μας τους Έλληνες μία ιδιαίτερη σημασία.Κι αυτό γιατί γιορτάζει η Παναγιά,γιορτάζει κι η Πατρίδα.Τα παιδιά χρειάζεται με κάθε τρόπο να βοηθηθούν ώστε να γνωρίσουν την ιστορία και τη μνήμη του τόπου μας.Το Σάββατο 12 Μαρτίου λοιπόν, ξεκινήσαμε με τα μικρά παιδιά του Κατηχητικού και τους γονείς τους για να επισκεφθούμε το Ιστορικό και Εθνικό Μουσείο της Αθήνας (Παλαιά Βουλή).
Από το 1960 το Μουσείο στεγάζεται μόνιμα στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής στην οδό Σταδίου (πλατεία Κολοκοτρώνη). Αντικείμενό του, η ιστορία του νεότερου Ελληνισμού: η περίοδος της τουρκοκρατίας και φραγκοκρατίας, η επανάσταση του 1821, οι απελευθερωτικοί αγώνες, η δημιουργία του ανεξάρτητου κράτους, η πολιτική, κοινωνική και πνευματική εξέλιξη του Ελληνισμού ως τη σημερινή εποχή.
Στη μόνιμη έκθεση του, μέσα από ζωγραφικά και χαρακτικά έργα, σημαίες και όπλα από τους εθνικούς απελευθερωτικούς αγώνες, προσωπικά αντικείμενα ιστορικών μορφών, έγγραφα και φωτογραφίες, οικιακά σκεύη και εργαλεία καθώς και παραδοσιακές φορεσιές και έργα της νεοελληνικής χειροτεχνίας διαγράφεται η ιστορική πορεία του Ελληνισμού από την 'Aλωση της Κωνσταντινούπολης (1453) συμβολικά μέχρι τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940-41. Το Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής θεμελιώθηκε το 1858 από τη βασίλισσα Αμαλία και οικοδομήθηκε σε σχέδια του Francois Boulanger.

Το Μέγαρο είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ελληνική ιστορία: πρόκειται για την πρώτη μόνιμη στέγη του ελληνικού Κοινοβουλίου. Προκειμένου να στεγάσει τη Βουλή και τη Γερουσία. Με την έξωση του βασιλιά Όθωνα και τη μεταπολίτευση του 1862 καταργείται το σώμα της Γερουσίας. Τα σχέδια του κτιρίου τροποποιούνται από τον έλληνα αρχιτέκτονα Παναγιώτη Κάλκο με κυριότερη μεταβολή την κατάργηση του αμφιθεάτρου της Γερουσίας. Το κτίριο του Κοινοβουλίου ολοκληρώνεται το 1875. Σήμερα, στην πλατεία Κολοκοτρώνη δεσπόζει ο έφιππος ανδριάντας του, Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, ενώ μαρμάρινοι ανδριάντες δύο από τους σημαντικότερους πολιτικούς του 19ου αι. κοσμούν τον περίβολο του Μεγάρου. Το ορειχάλκινο άγαλμα του αρχιστράτηγου της επανάστασης του 1821 είναι έργο του γλύπτη Λάζαρου Σώχου (1862-1911). Τοποθετήθηκε αρχικά (1904) σε μικρή νησίδα στην αρχή της οδού Κολοκοτρώνη. Στη σημερινή του θέση μεταφέρθηκε το 1954, στη διάρκεια έργων ανάπλασης του περιβόλου της Παλαιάς Βουλής.







επίσημη στολή του στρατηγού Μακρυγιάννη

Το ταξίδι τέλειωσε. Τώρα αρχίζει η καρδιά το δικό της........
Με τη βοήθεια της κ.Ειρήνης Καπετανάκη ταξιδέψαμε στην ιστορία και τη μνήμη του τόπου μας.Σας το συστήνουμε ανεπιφύλακτα!!!Ευχαριστούμε και τις κυρίες του Μουσείου,που εργάζονται με καρδιά και χαμόγελο!!

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Την Κυριακή 13 Μαρτίου (Ορθοδοξίας) μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας (περίπου στις 10.30π.μ ),θα μιλήσει στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής, ο συγγραφέας και πολιτικός επιστήμονας κ.Κωνσταντίνος Χολέβας με θέμα"Τουρκοκρατία- 1821 και οι διαστρεβλωτές της ιστορίας"

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Τι είναι αυτό;

Με πολύ σεβασμό σε όσους είναι μεγαλύτεροι και σε όσους είναι μικροί και κάποτε θα μεγαλώσουν....

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Εισοδικό στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή

Ξεκίνημα της Μεγάλης Σαρακοστής και μετά τον Κατανυκτικό εσπερινό της συγνώμης στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής ξεκίνησε ο κύκλος των ομιλιών που  με τη χάρη του Θεού, θα πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή  την περίοδο αυτή.Αυτή τη φορά ο π.Πολύκαρπος μίλησε για την είσοδό μας στην  Μεγάλη Τεσσαρακοστή και την ανάγκη της συγνώμης και της μετανοίας.Ο π.Πολύκαρπος μίλησε για την μετάνοια ως δεύτερο βάπτισμα έτσι όπως παρουσιάζεται από την Εκκλησία μας. Η μετάνοια επαναφέρει τον άνθρωπο στην πνευματική του εικόνα που είχε στον παράδεισο και του δίνει την ευκαιρία της επιστροφής του στο Θεό.¨Ωστόσο όταν ο άνθρωπος δει την πραγματική του κατάσταση μπορεί να πέσει στην απόγνωση και την απελπισία που κατά τους πατέρες είναι η χειρότερη αμαρτία.
Ο άνθρωπος πρέπει έτσι να πορεύεται στην πνευματική του ζωή .Με συναίσθηση της αμαρτωλότητός του αλλά και την συνειδητοποίηση των δωρεών του Θεού και της ευσπλαχνίας Του.Ούτε ο άνθρωπος μόνος του σώζεται ούτε ο Θεός χωρίς το αγώνα του του ανθρώπου τον σώζει.Μακάρι η μετάνοια και η συγνώμη να είναι η αρχή και η αφετηρία στο ξεκίνημα της μεγάλης Σαρακοστής.
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο κύκλος των ομιλιών θα συνεχιστεί μέχρι την πέμπτη εβδομάδα των νηστειών. Την Κυριακή 13 Μαρτίου μετά τον Κατανυκτικό εσπερινό που θα τελεστεί στις 6.00μ.μ. θα προβληθεί ένα αφιέρωμα στην Ορθόδοξη Ιεραποστολή στο Καμερούν. 

Η κυρά Σαρακοστή

Σαράντα μέρες κράταγε η νηστεία πριν το Πάσχα. Τόσες νήστεψε και ο Χριστός στην έρημο. Τις τρεις πρώτες μάλιστα μερικές γυναίκες δεν έβαζαν στο στόμα τους τίποτα, ούτε καν ψωμί ή νερό και την τέταρτη έτρωγαν μόνο ειδικά φαγητά - καρυδόπιτα, σούπα με φασόλια, πετιμέζι. Πόσο αργά περνούσε η σαρακοστή για όσους νήστευαν και νήστευαν οι περισσότεροι.
Η "κυρά Σαρακοστή" ήταν το ημερολόγιό τους. Την παρίσταναν ως καλογριά. Έπαιρναν μια κόλλα χαρτί και σχεδίαζαν μια γυναίκα. Δεν της έκαναν στόμα γιατί συνέχεια νήστευε και τα χέρια της ήταν σταυρωμένα γιατί όλο προσευχόταν. Είχε 7 πόδια, τις 7 βδομάδες της Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν και ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σαββάτο. Στη Χίο το έβαζαν μέσα σε ένα ξερό σύκο ή σε ένα καρύδι και όποιος το έβρισκε πίστευαν πως θα ήταν καλότυχος. Αλλού την έκαναν και πάνινη την "κυρά Σαρακοστή" τους και τη γέμιζαν με πούπουλα. Στον Πόντο έπαιρναν μια πατάτα ψημένη ή ένα κρεμμύδι, έμπηγαν 7 φτερά κότας, το έδεναν στο ταβάνι και κρεμόταν όλη τη Σαρακοστή. Κάθε βδομάδα έβγαζαν και ένα φτερό.

Σάββατο 5 Μαρτίου 2011

δραστηριότητες στο ξεκίνημα της Μεγάλης Σαρακοστής

 
Στην αυλή της Μονής

επι το έργον

Κάθε Σάββατο στις 11.00π.μ. στο αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής, 
λειτουργεί Κατηχητικό σχολείο για παιδιά Δημοτικού.Σήμερα Σάββατο 5 Μαρτίου μάθαμε για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό ,τραγουδήσαμε και βέβαια φτιάξαμε χαρταετό με τη βοήθεια του κ.Προδρόμου.
Μετά το τέλος του Κατηχητικού γίνεται μάθημα Αρχαίων Ελληνικών, ενώ λειτουργεί και μικρή θεατρική ομάδα.

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Εισοδικό στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή

Την Κυριακή 6 Μαρτίου στην Ιερά Μονή της Χρυσοπηγής  μετά το πέρας του Κατανυκτικού Εσπερινού της Συγνώμης που θα τελεστεί στις 6.00 μ.μ., θα μιλήσει ο Αρχιμανδρίτης Πολύκαρπος Μπόγρης με θέμα,
"Εισοδικό στη Μεγάλη Τεσαρακοστή"

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Ο Άγιος Γεράσιμος ο Ιορδανίτης

Σε τέτοια πνευματικά ύψη είχε φτάσει ο Άγιος Γεράσιμος, ώστε και αυτά τα άγρια θηρία ακόμη τον σέβονταν, του υπάκουαν και τον υπηρετούσαν. Η μεγάλη χάρη που του είχε δώσει ο Θεός φαίνεται και από την ιστορία του Αγίου με το λιοντάρι.
Κάποια μέρα, ενώ ο Άγιος περπατούσε στην όχθη του ποταμού Ιορδάνη, συναντήθηκε με ένα λιοντάρι, που έβγαζε κραυγές αγωνίας και πόνου εξαιτίας ενός μυτερού κομματού από καλάμι που του είχε μπηχθεί στο πόδι.
Όταν ο γέροντας είδε τη δύσκολη θέση στην οποία βρισκόταν το λιοντάρι, το λυπήθηκε. Αφού το πλησίασε, κάθισε σε μια πέτρα, πήρε το πόδι του λιονταριού και το εξέτασε προσεκτικά. Το έσχισε με ένα σουγιά, έβγαλε το καλάμι με πολλά υγρά και πύο και καθάρισε καλά την πληγή. Μετά την έδεσε καλά με ένα πανί και έδιωξε το λιοντάρι. Αυτό όμως δεν έφευγε. Αφού θεραπεύτηκε, έμεινε κοντά στον Άγιο, δεν τον άφησε ποτέ πια, ημέρεψε σαν πρόβατο και τον ακολουθούσε σαν γνήσιος μαθητής του. Ο γέροντας θαύμαζε τη μεγάλη ευγνωμοσύνη του θηρίου, που πολύ σπάνια τη συναντάς στους ανθρώπους.

Επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ομιλία!!

Την Κυριακή 13 Μαρτίου (Ορθοδοξίας) μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας (περίπου στις 10.30π.μ ),θα μιλήσει στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής, ο συγγραφέας και πολιτικός επιστήμονας κ.Κωνσταντίνος Χολέβας με θέμα"Τουρκοκρατία- 1821 και οι διαστρεβλωτές της ιστορίας"

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Από τη ζωή του Αγίου Νικολάου του Πλανά (1851-1932)

Από το βιβλίο «Το πρώτο μου συναξάρι», των εκδόσεών μας
Μέσα από τα βάθη της ψυχής του τελούσε ο Άγιος τη Θεία Λειτουργία. Πενήντα ολόκληρα χρόνια δεν πέρασε ούτε μία μέρα χωρίς να λειτουργήσει. Κατά τις πολύωρες λειτουργίες δεν ήταν λίγα τα θαύματα που συνέβαιναν. Ο Άγιος Νικόλαος τα θεωρούσε εντελώς φυσιολογικά, όπως εντελώς φυσιολογική ήταν η αστείρευτη αγάπη του προς τον Θεό.
Οι ακολουθίες του Παππού, όπως τον φώναζαν τον Άγιο τα πνευματικά του παιδιά, ήταν μοναδικές και ανεπανάληπτες. Είχαν τη μεγαλοπρέπεια του Βυζαντίου αλλά και τη σφραγίδα της αγιοπατερικής παράδοσης. Πλήθος κόσμου συγκεντρώνονταν στους ναούς που λειτουργούσε ο ταπεινός ιερέας. Άνθρωποι κάθε ηλικίας, άνδρες και γυναίκες, Αθηναίοι και επαρχιώτες, επιστήμονες και απλοί εργάτες. Ακόμα και παιδιά, αρκετά παιδιά με τις μητέρες τους, έμεναν στο ναό ώρες πολλές μέχρι να τελειώσει η ακολουθία. Τα μικρά παιδιά τον αγαπούσαν πολύ τον παππούλη, αλλά και ο Άγιος αγαπούσε τα αθώα παιδιά.