Περιηγηθείτε στο περιεχόμενο μερικών βιβλίων μας

Σάββατο 30 Απριλίου 2016

Ανάστα ο Θεός κρίνων την γην


 
 Ανάστα ο Θεός κρίνων την γην
Η «πρώτη Ανάσταση» είναι ο εσπερινός της εορτής της Ανάστασης (που τελείται στους ναούς το πρωί του Σαββάτου). Είναι δηλαδή το ξεκίνημα της εορτής και όχι η ολοκλήρωσή της.
Σύμφωνα με τις γραφές, ενω το σώμα του Ιησού βρισκόταν στον τάφο, το πνεύμα του κατέβηκε προσωρινά στον Άδη για να μεταφέρει τους λόγους του στους νεκρούς.
Η λειτουργία της πρώτης Ανάστασης προαναγγέλλει την Ανάσταση του Κυρίου: «Ανάστα ο Θεός κρίνων την γην, ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι».
Ο ιερέας με πολλή χαρά πετά φύλλα δάφνης στο Ναό, ενώ ταυτόχρονα οι πιστοί χτυπούν τάλαντα και τα στασίδια, κινούν τους πολυέλεους, εκφράζοντας την μεγάλη χαρά για την επερχόμενη Ανάσταση.

Μεγάλο Σάββατο – Η κάθοδος του Χριστού μέχρι τα μελαγχολικά βασίλεια του θανάτου.(Μητροπολίτου Προικοννήσου Ιωσήφ)

  

Η Ακολουθία ήδη μας έδωσε όχι μόνον όλη την Χάρη αλλά και όλη την χαρά, τον καταρτισμό του νοήματος των Αγίων Ημερών. Αξιωθήκαμε να προχωρήσουμε λειτουργικώς μαζί με τον Κύριο από τον κήπο της Γεθσημανή μέχρι τον φρικτό Γολγοθά και μέχρι τον ζωηφόρο και ζωοδόχο Τάφο, τον ξένο Τάφο, στον οποίο φιλοξενήθηκε τριήμερος. Σημειώνω, αυτόν τον ξένο Τάφο, γιατί ο Κύριος ήλθε «εις τα ίδια και οι ίδιοι Αυτόν ουκ εδέχθησαν», ήλθε στους δικούς Του και οι δικοί Του δεν Του ανοίξανε και έμεινε διά βίου ένας ξένος. Ξένος για τον κόσμο, τον οποίο δημιούργησε. Ξένος για τον λαό τον περιούσιο, τον αγαπημένο. Ξένος ως τον θάνατό Του, που δεν βρέθηκε ούτε ένας τάφος να ανήκει στον Ίδιο για να Τον δεχθεί, αλλά φιλοξενήθηκε στον τάφο του δικαίου Ιωσήφ του Αριμαθαίου.
Πηγή : Διακόνημα

Η σχισμένη καί μαυρισμένη Κολόνα

 

Εμίρης Τούνομ
martys-fotos1Το Πάσχα του 1549 μ.Χ. οι Αρμένιοι κατώρθωσαν να δωροδοκήσουν τον Τούρκον Διοικητήν, και να εκδώση απαγορευτικήν διαταγήν προς τον Έλληνα-Ορθόδοξον Πατριάρχην Σωφρόνιον Δ΄, ώστε να μήν έχει πρόσβασιν εντός του Ναού δια τήν τελετήν του Αγίου Φωτός. Οι φρουροί έκλεισαν τήν Αγίαν Πόρτα και ο Πατριάρχης Σωφρόνιος Δ΄ με το ιερατείον και τους πιστούς του παρέμειναν έξω προσευχόμενοι, αναμένοντες τήν έκβασιν των γεγονότων. Πράγματι η απάντησις του Κυρίου μας ήταν άμεσος. Παρα τας απέλπιδας προσπαθείας του Αρμενίου Πατριάρχου, το Άγιον Φως δεν έλαμψε εις το ιερόν Κουβούκλιον ή εις άλλον σημείον εντός του Ναού. Το Άγιον Φως εξήλθε διαπερνόν τήν Κολόναν, η οποία μέχρι σήμερον φαίνεται σχισμένη και μαυρισμένη, και προς μεγάλην κατάπληξιν άναψαν τα κερια, τα οποία   εκρατούσε εις τας χείρας του ο Ορθόδοξος Πατριάρχης.
Πηγή : Διακόνημα

Μεγάλο Σάββατο στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής


 

Σάββατο 30  Απριλίου (Μέγα Σάββατο )8.00π.μ.Ακολουθία του εσπερινού και Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου.Η Ακολουθία θα τελεστεί στο Ιερό Κουβούκλιο του επιταφίου.

11.00μ.μ. Ακολουθία της Ιεράς Παννυχίδος ,Ανάστασις και Θεία Λειτουργία του Πάσχα.

Αδικοχαμένη κληρονομιά.


b2
Ένας φτωχός εργάτης ήξερε πως είχε ένα θείο, πολύ πλούσιο , στο εξωτερικό.
Κάποτε ο θείος αυτός πέθανε.
Ο φτωχός εργάτης λυπήθηκε σαν το έμαθε, παραξενεύτηκε όμως όταν ο δικηγόρος του θείου του τού είπε ότι τον είχε αφήσει μοναδικό κληρονόμο της πλούσιας περιουσίας του.
"Μάλλον με κοροιδεύει", σκέφτηκε σκέφτηκε ο εργάτης και δεν παρουσιάστηκε στο δικηγόρο για να αποδεχτεί την κληρονομιά.
Πηγή : ενοριακή ζωη

Σ' αγαπώ σημαίνει...




Η αγάπη «ου ζητεί τα εαυτής» (Κορ.Α’ 13,4)
Κι όμως το δικά μας «σ’ αγαπώ» τις πιο πολλές φορές σημαίνει, «εσύ μου ανήκεις».
Πηγή : Με παρρησία

Μεγάλη Παρασκευή στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής


 

Μεγάλη Παρασκευή  29  Απριλίου (Άγια Πάθη ) 8.00π.μ. Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και Ακολουθία του εσπερινού της Αποκαθηλώσεως

7.00μ.μ. Ακολουθία του Επιταφίου θρήνου και περιφορά του επιταφίου στον περίβολο της Ιεράς Μονής

 

Σημειώσεις ενός Άδικου κόσμου...



Από μικρό παιδί βιώνω φρικτά συναισθήματα απέναντι στην αδικία. Η παρουσία της μέσα στην ζωή, τόσο σε επίπεδο φυσικό( π.χ ασθένειες, θάνατος) όσο και σε τεχνικό (κρατική εξουσία) είναι για μένα μια από τις μεγαλύτερες οδύνες στην ζωή μου.

Τετάρτη 27 Απριλίου 2016

Ταπεινώσου και θα δεις πώς όλες οι συμφορές σου θα μετατραπούν σε ανάπαυση.


Ταπεινώσου και θα δεις πώς όλες οι συμφορές σου θα μετατραπούν σε ανάπαυσηΤι πρέπει να κάνει κάποιος, για να έχει ειρήνη στην ψυχή και το σώμα;
Πρέπει ν΄ αγαπά όλους τους ανθρώπους, όπως τον εαυτό του, και να είναι κάθε ώρα έτοιμος για το θάνατο. 
Όταν η ψυχή θυμάται το θάνατο, ταπεινώνεται και παραδίνεται ολόκληρη στο θέλημα του Θεού και επιθυμεί να έχει ειρήνη με όλους και να τους αγαπά όλους.
 
 
 
Πηγή : Ενοριακή ζωή

Άγιος Παΐσιος: Σπουδές και αποκατάσταση.


Άγιος Παΐσιος: Σπουδές και αποκατάσταση- Γέροντα, πολλά παιδιά δυσκολεύονται να προχωρήσουν στις σπουδές τους, όταν δεν έχουν αποφασίσει ποια ζωή θα ακολουθήσουν.
Τους απασχολεί συνέχεια αυτό το θέμα και δεν μπορούν να συγκεντρωθούν στο διάβασμά τους.
- Εγώ, όταν κάποιος νέος έχη τέτοια προβλήματα , του λέω: «Ξέρεις ότι σήμερα υπάρχουν κάτι μεγάλα ψυγεία; Να βάλης λοιπόν αυτό το θέμα δε ένα τέτοιο ψυγείο , μέχρι να τελειώσης τις σπουδές σου. Δεν σου λέω να πετάξης αυτά που σε απασχολούν, αλλά να τα φυλάξης εκεί, μέχρι που να τελειώσης. Αν δεν προσέξης τώρα την μελέτη σου, τις σπουδές σου, οι φίλοι σου θα τακτοποιηθούν, θα ηρεμήσουν, και μετά θα κάνουν κομποσχοίνι για σένα, για να τακτοποιηθής». Χρειάζεται πολύ να προσέξουν , γιατί αυτό είναι τέχνασμα του εχθρού, για να δημιουργή περισπασμούς.
Πηγή : Ενοριακή ζωή

Μεγάλη Πέμπτη στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής


 

Μεγάλη Πέμπτη 28 Απριλίου (Μυστικού Δείπνου) 7.30π.μ. Ακολουθία του εσπερινού και θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου.

6.30μ.μ. Ακολουθία των Αγίων Παθών . Αμέσως μετά το τέλος της ακολουθίας ,θα στολίσουμε τον επιτάφιο του Κυρίου μας ,στο αρχονταρίκι  της Ιεράς Μονής

Τι είναι η Θεία Λειτουργία;


b1Το
κορυφαίο 
γεγονός
επάνω
στη γη.
Του Αρχιμ. Ιακώβου Κανάκη
Τι είναι η Θεία Λειτουργία; Το κορυφαίο γεγονός επάνω στη γη. Λίγος άρτος γίνεται Σώμα Χριστού και λίγος οίνος Αίμα Χριστού. Ο Χριστός πού γίνεται Εμμανουήλ καί παρατείνεται στούς αιώνες, αὐτό είναι η Θεία Λειτουργία. Αυτό θα γίνεται «εις το διηνεκές»[1],«πάντα καί διά πάντα». Ο Ίδιος  παρέδωσε τό Μυστήριο αυτό το βράδυ του Μυστικού Δείπνου με την εντολή να πράττουμε το ίδιο λέγοντας: «τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν».[2]Όλη η οικονομία του Θεού βιώνεται στο Μυστήριο αυτό. Εκεί σαρκώνεται κατά το «το Θεόν γενέσθαι άνθρωπον και σταυρωθήναι και αναστήναι».[3] 
πηγή : Συνοδοιπορία

Αγία Γραφή – «Τό βιβλίο τοῦ Θεοῦ»

Αγία Γραφή – «Τό βιβλίο τοῦ Θεοῦ»
b5Ένας μικρός 
σκαλίζοντας 
στο σπίτι του, 
βρήκε σε μία 
γωνία παραπεταμένο 
ένα καλοδεμένο 
μαύρο βιβλίο.
 
Ήταν γεμάτο σκόνη. Με λαχτάρα έτρεξε να ρωτήσει και να μάθει τι βιβλίο ήταν αυτό.
Η μητέρα έδωσε σύντομα την απάντηση:
– Είναι παιδί μου, «το βιβλίο του Θεού» και να το αφήσεις εκεί που το βρήκες.
Τότε ο μικρός γεμάτος απορία, γιατί το βιβλίο του Θεού ήταν τόσο περιφρονημένο, λέει στη μητέρα του:– Αφού είναι έτσι μαμά, τότε γιατί δεν το στέλνουμε πίσω στον καλό Θεό να το δώσει σε κανέναν άλλο που να το διαβάζει;
Πηγή : Συνοδοιπορία

Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Ποιός είναι το παράδειγμα;


  Του π. Θεμιστοκλή Μπυρτζανού
 
Στη ζωή μας λειτουργούμε σχεδόν πάντοτε με την αίσθηση του παρόντος.  
Του «νυν». 
Βλέπουμε τις άμεσες ανάγκες μας, ζητούμε την άμεση ικανοποίηση των επιθυμιών μα, μας είναι δύσκολο να σκεφτούμε σε βάθος χρόνου, παρότι οι άνθρωποι έχουμε και όνειρα και φιλοδοξίες. Κάποτε μπορεί να καταστρώνουμε σχέδια για την μετέπειτα ζωή μας.
Πηγή : Ενοριακή ζωή

Μεγάλη Τετάρτη στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής



Μεγάλη Τετάρτη  27 Απριλίου (της αλειψάσης τον Κύριον)7.00π.μ. Θεία Λειτουργία των προηγιασμένων Δώρων.

5.00μ.μ. Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου

7.00μ.μ. Ακολουθία του Νυμφίου. Αμέσως μετά στο αρχονταρίκι ακολουθεί η προβολή της ταινίας: « Επιστροφή στο σπίτι»

Γέροντας Ελισαίος, Καθηγούμενος Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας

exomolmystel2

Εξομολόγηση, το μυστήριο της ελευθερίας


…Εσύ έχεις εμπειρία Νίκο, διότι έχεις τον γέροντα και τώρα έχεις πνευματικό πατέρα εξομολόγο. Αλλά δεν είναι ίδια η σχέση· η πατρική σχέση είναι μία, μία φορά σε γέννησε ο πατέρας σου, μία φορά σε γεννάει ο πνευματικός σου πατέρας. Επομένως αυτό μένει σαν ένας δεσμός, που κυλάει μέσα στην ζωή σου. Συνεχίζεις αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο. Τι σου έχει μάθει, όμως, ο πνευματικός σου πατέρας; Ότι σε αυτόν που θα πας μετά πρέπει να υπακούς, πρέπει να τον ευγνωμονείς, ότι βρέθηκε και ένας άλλος που συνεχίζεις. Άρα τον υπακούς και συνεχίζεις αυτό που σου έμαθε. Άρα δεν μπορείς να αλλάξεις την σχέση αυτή, την ζύμωση, αυτή την καρδιακή σχέση δεν θα μπορέσεις να την αλλάξεις. Έτσι δέν αλλοιώνεται η πρώτη γέννηση, αλλά καί συνεχίζεται η παράδοση καί η ζωή τής Εκκλησίας. Ακόμη ένας πνευματικός πατήρ πρέπει να διακρίνει μεταξύ του μυστηρίου και του διαλόγου. Άλλο ο διάλογος, άλλο το μυστήριο.
Πηγή : Διακόνημα

Σαράντος Καργάκος: ''Ζωντανοί οι θρύλοι της Αγιά Σοφιάς''.


kargakos-1

Συνέντευξη στην Ορθόδοξη Αλήθεια που κυκλοφορεί στα περίπτερα

«Η λαμπρότητα της Αγίας Σοφίας ως θρησκευτικού οράματος υπήρξε η συμβολική αποτύπωση της Μεγάλης Ιδέας του ελληνικού έθνους».
Αυτό υπογραμμίζει ο κ. Σαράντος Καργάκος, ιστορικός, φιλόλογος και δοκιμιογράφος με πλούσιο συγγραφικό έργο, αναφερόμενος στους θρύλους της Αγίας Σοφίας.
Πηγή : Ενοριακή ζωή

Δευτέρα 25 Απριλίου 2016

« Η ιστορία του Ιωσήφ» Με τη δύναμη της συγνώμμης...


Με ιδιαίτερη επιτυχία και την πρωτοφανή συμμετοχή πολύ κόσμου  και πολλών παιδιών,πραγματοποιήθηκε η νέα  παράσταση κουκλοθέατρου από την ομάδα των Κατηχητικών σχολείων της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής την Κυριακή των Βαίων 24 Απριλίου, στο πνευματικό κέντρο της Μονής. Η παράσταση του κουκλοθέατρου ,μας έδωσε τα καλύτερα και τα πιο δυνατά μηνύματα.
 « Η ιστορία του Ιωσήφ» μας ταξίδεψε τις πρώτες εκείνες ημέρες του Ιωσήφ, την πώλησή του από τα αδέλφιά του αλλά και τα χρόνια που ο Θεός τον κατέστησε άρχοντα της Αιγύπτου .

Παράκληση για τους υποψηφίους των σχολικών και Παννελληνίων εξετάσεων


 
Την Παρασκευή 13 Μαϊου στις 7 .30μ.μ.θα τελέσουμε παράκληση στον Κύριο, στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής για τους υποψηφίους των σχολικών και Παννελληνίων εξετάσεων ,αλλά και τους γονείς τους.Μετά το πέρας της ακολουθίας τα παιδιά και οι γονείς θα βρεθούν για λίγο στο αρχονταρίκι για μοιραστούν τις ανησυχίες τους και να ακούσουν μερικές απλές ενθαρυντικές κουβέντες.Σας περιμένουμε !!!

Συγχωρείς τους άλλους;


Συγχωρείς τους άλλους;Του Αγίου Ιωάννου, 
του Χρυσοστόμου

Αν σου πω, νήστεψε, πολλές φορές μου προβάλλεις ως δικαιολογία την ασθένεια του σώματος.
Αν σου πω, δώσε στους φτωχούς, μου λες ότι είσαι φτωχός και έχεις να αναθρέψεις παιδιά.
Αν σου πω, να έρχεσαι τακτικά στις Συνάξεις της Εκκλησίας, μου λες, έχω διάφορες μέριμνες.
Πηγή : Ενοριακή ζωή

Η σύγχυση των χριστιανών

δγηδφηγξήξγρπε  

Βρισκόμαστε στην εποχή της πληροφορικής με τα πολλά θετικά και πολλά αρνητικά. Το διαδίκτυο δεν προσφέρει μόνο γνώσεις, αλήθειες και ουσιαστικά για τη ζωή μας θέματα, αλλά και παραπληροφόρηση, ψευτιές και φαντασίες που αποπροσανατολίζουν και συγχύζουν.
Ασφαλώς, αυτές οι αντιθέσεις καλύπτουν και το θεολογικό-εκκλησιαστικό λόγο. Πολλά πατερικά, αγιογραφικά, θεολογικά κείμενα, σημαντικά για τη θεωρητική και πρακτική γνώση, βρίσκονται εύκολα, σ’ αντίθεση με τις προηγούμενες δεκαετίες που μόνο οι ειδικοί σε ειδικούς χώρους είχαν πρόσβαση.
Πηγή : Διακόνημα

Μεγάλη Τρίτη στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής



Μεγάλη Τρίτη 26 Απριλίου (Των Δέκα Παρθένων) 7.00π.μ. Θεία Λειτουργία των προηγιασμένων Δώρων.

7.00μ.μ. Ακολουθία του Νυμφίου. Αμέσως μετά στο αρχονταρίκι ακολουθεί επίκαιρη ομιλία.με θέμα :  «Η Παραβολή των Δέκα Παρθένων»

Μεγάλη Δευτέρα

Αποτέλεσμα εικόνας για μεγάλη δευτέρα
Καρποφόροι
«Και ουδέν εύρεν εν αυτή ει μη φύλλα μόνον» (Ματθ. κα΄ 18-22)
Ένα πρωινό, ο Χριστός πείνασε. Και πλησιάζοντας μια συκιά στο δρόμο, αναζήτησε σύκα. Όμως, βρήκε μόνο φύλλα. Και η καταδίκη της ξηρασίας ήρθε να πλήξει το άκαρπο δένδρο.
Πηγή : Χριστιανική Φοιτητική δράση

Αν μάθουμε τα παιδιά μας να μην τρομάζουν μπροστά στην αποτυχία, θα γίνουν επιτυχημένοι ενήλικες

 

oxi-prepei-na-mathoume-ta-paidia-mas-kai-na-xanoun.col-8Οι γονείς συμβουλεύουμε τα παιδιά μας πώς να κερδίζουν. Τι γίνεται, όμως, όταν αποτύχουν; Είναι εξίσου σημαντικό να τους πούμε πώς να διαχειριστούν και αυτό.
Το West Point, η στρατιωτική ακαδημία των ΗΠΑ, θεωρείται ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα στον κόσμο. Οι πρώτες εβδομάδες, ωστόσο, είναι ιδιαίτερα σκληρές, εφόσον υπάρχουν έντονες σωματικές και ψυχολογικές δοκιμασίες, με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευόμενοι να τα παρατούν. Οι αρμόδιοι επιμένουν ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεχωρίσουν «the best from the rest», ενώ, μέσω μιας επιστημονικής μέτρησης που ονομάζεται «Whole Candidate Score» υπολογίζεται η σωματική δύναμη και η ευφυία κάθε νεοσύλλεκτου. Κι αυτά, μαζί με την ανακάλυψη των ιδιαίτερων ταλέντων, βοηθούν στην πρόβλεψη αν κάθε εκπαιδευόμενος θα καταφέρει να προσαρμοστεί στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα και να προοδεύσει ή όχι.
πηγη : διακόνημα

Κυριακή 24 Απριλίου 2016

Ομιλία εις την Κυριακή των Βαίων

 
ΕΙΔΕ ό λαός τον «Βασιλέα» καί Κύριο του να έρχεται καθισμένος πάνω σε πουλάρι όνου καί να είσοδεύει προς την Αγία Πόλη, γεγονός πού σαφέ­στατα προέβλεψε ό προφήτης Ζαχαρίας προ αιώνων, ξεχύθηκε με τα κλαδιά των φοινίκων στά χέρια κατά μήκος του δρόμου για ν' άνακράξει στο Σωτήρα:«Εύλογημένος καί δοξασμένος να'ναι ό ερχόμενος,ό απεσταλμένος από τον Κύριο ως αντιπρόσωπος Του»! 
Τον περίμενε, βέβαια, σαν κοσμικό λυτρω­τή του Ισραήλ, αλλά τούτη ή ιαχή έμελλε να γίνει παιάνας καί δοξαστικό πλεγμένο προαιώνια στις ανθρώπινες καρδιές:ό ευχαριστήριος ύμνος κάθε ανθρώπινης πνοής για την άφατο συγκατάβαση καί βουλή του Θεού να πο­ρευτεί εκούσια προς το πάθος για να μεταμορφώσει την πορεία κάθε «βροτείας» υπάρξεως καί να τη μεταθέσει «εκ γης προς ουρανόν».
Πηγή : Προσκυνητής

Μεγάλη Δευτέρα στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής



Μεγάλη Δευτέρα  25  Απριλίου  (Ιωσήφ του Παγκάλου)7.00π.μ. Θεία Λειτουργία των προηγιασμένων Δώρων.

7.00μ.μ. Ακολουθία του Νυμφίου. Αμέσως μετά στο αρχονταρίκι ακολουθεί η προβολή της ταινίας «Γράμματα στο Θεό»

 

Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: Τι σημαίνει τα "χούγια" δεν αλλάζουν;

Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: Τι σημαίνει τα "χούγια" δεν αλλάζουν;


Η  παροιμία λέγει ότι τα «χούγια» δεν αλλάζουν μέχρι να πεθάνη ο άνθρωπος.
Αυτή στην ουσία έχει δύο έννοιες. Πρώτον, εκφράζει ότι εμείς οι άνθρωποι τόσο πολύ αγαπάμε τις συνήθειές μας, ώστε οι ίδιοι δεν θέλομε να τις βγάλωμε, όχι ότι δεν βγαίνουν οι συνήθειες.
Τις αγαπάμε τις συνήθειές μας, τις υποστηρίζουμε, μας αρέσουν και προτιμούμε καλύτερα να μας σφάξουν παρά να αλλάξωμε μία συνήθειά μας.
Παρατηρήστε, όταν θελήσουν να μας αλλάξουν κάποια συνήθειά μας, κάποια σκέψι μας, κάποια γνώμη μας, πως αμέσως αντιδρούμε. Αμέσως ταραζόμαστε, γιατί την αγαπάμε την συνήθειά μας, όχι ότι αυτή δεν αλλάζει.Ίσα ίσα που η Αγία Γραφή λέγει ότι και ο ηλικιωμένος Νικόδημος η οποιοσδήποτε άλλος μπορεί να ξαναγεννηθή λαμβάνοντας το βάπτισμα. Η Αγία Γραφή λέγει ότι καρδίαν καινή δίνει ο Θεός, κάνοντάς μας ανάπλασι του νου, του βαθυτέρου είναι μας, και έτσι γινόμεθα καινούργιοι ημέρα τη ημέρα. Επομένως, αλλάζει ο άνθρωπος.

Δεύτερον, εκείνα που πράγματι δεν αλλάζουν είναι τα σωματικά και ψυχικά ιδιώματα του ανθρώπου –αμφότερα φυσικά είναι-, στα οποία χωράει ένα πράγμα, η δική μας κατάφασις: τα δέχομαι και προχωράω. Εγώ παραδείγματος χάριν, πάω στο μοναστήρι αγράμματος και θέλω να παρουσιάζωμαι ως εγγράμματος. Τότε είναι φυσικό να αποτύχω. Διότι, εάν δεν έμαθα γράμματα μέχρι της ηλικίας των δεκατεσσάρων, δεκαπέντε χρόνων, μετά δεν μπορώ να μάθω. Δεν μπορώ να αποκαταστήσω την άγνοιάμου με μεταγενέστερες σπουδές, διότι θα γίνω χειρότερος. Να παραδεχτώ λοιπόν την αγραμματωσύνη μου και να πάω στο μοναστήρι ως αγράμματος. Εάν θελήσω να εξομοιωθώ με τους μορφωμένους, θα χάσω την ειρήνη μου.
Υπάρχουν πολλά φυσικά ιδιώματα. Εκ φύσεως είμαι εξωστρεφής ή νωθρός ή έξυπνος ή αφελής ή ζωηρός ή σοβαρός ή έχω τούτο το κακό ή το καλό. Μεταβολή βέβαια σε αυτά γίνεται· αύξηση, πρόοδος, μείωσις γίνεται, αλλά όχι τελεία αλλαγή.
Αυτά αποτελούν το περιεχόμενο που μας χάρισε ο Θεός, επί τη βάσει του οποίου θα προχωρήσωμε, και το οποίο θα χρησιμοποιήσωμε ως αντάλλαγμα, για να πάρωμε την χάρι του Θεού.
Όταν λοιπόν λέμε, τα ανθρώπινα «χούγια» δεν αλλάζουν, εννοούμε: ή ότι δεν θέλουν οι άνθρωποι αλλαγή, ή ότι πρόκειται περί φυσικών και ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου. Αυτά δεν μας εμποδίζουν στον δρόμο μας. Αυτά είναι το χωράφι, το οποίο πρέπει να καλλιεργήσουμε· δεν χρειάζεται να αλλάξουν αυτά, μόνον να τα προσφέρωμε στην υπηρεσία του Θεού. Εγώ θα προσφέρω την χαρά μου, εσύ την εξυπνάδα σου, ο άλλος την μόρφωσί του. Να τα προσφέρω όμως σαν σκύβαλα, διότι τίποτε δεν είναι, πεταγμένα πράγματα είναι, αν και είναι αγαθά, και τότε μπορώ θαυμάσια να προχωρήσω.
Τα «χούγια», και μάλιστα τα πνευματικά, δεν αλλάζουν, επειδή εμείς δεν θέλομε. Εμείς τα ράβομε επάνω στην ψυχή μας με την μεγάλη εκείνη βελόνα και με την κάμιλο, με το χονδρό δηλαδή σχοινί, με το παλαμάρι του θελήματος.
Και επειδή είναι τόσο δύσκολο να αλλάξη το «χούγι» του ανθρώπου, αφού το αγαπάει, γι’αυτό είναι φρόνιμο να μην θέλωμε να αλλάζωμε τους άλλους, τον εαυτό μας όμως να τον αλλάζωμε. Λόγου χάριν, θα δης ότι ο άλλος είναι τεμπέλης. Μη θέλης να αλλάξη. Θα διαπιστώσης ότι ο διπλανός σου είναι πολυλογάς. Δέξου τον όπως είναι. Τί μπορείς μόνον να κάνης; Όταν δης τα παπούτσια του, κλείσε την πρότα σου και μη μιλάς, ώστε να κτυπήση και να αναγκασθή να φύγη. Ή βλέπεις ότι ο άλλος είναι υβριστής· φωνάζει, νευριάζει. Όταν σε πλησιάση, πες στον εαυτό σου: Τώρα θα έρθουν τα σύννεφα, οι βροντές, οι αστραπές· θα αρχίσουν οι φωνές, οι θυμοί. Να το περιμένης αυτό, και να μη θέλης να αλλάξη. Να μη λες: Μα, καλόγερος και να θυμώνη; Διότι από την ώρα εκείνη διακυβεύεται η δική σου ζωή.
Όπως, όταν αμαρτάνη ο άλλος τον δικαιολογούμε και λέμε ότι άνθρωπος είναι, το ίδιο να λέμε και για το «χούγι» των άλλων. Αλλά, όταν αμαρτάνωμε εμείς, να λέμε: Δεν μπορεί να αμαρτάνη ο άνθρωπος που γεννήθηκε από το Πνεύμα το Άγιον, διότι η αμαρτία είναι χωρισμός από τον Θεόν. Άλλα θα πούμε για τον εαυτό μας και άλλα για τους άλλους. Και όντως, είναι αφελέστατος και αποτυχημένος, όποιος συλλάβη έστω και απλώς την ιδέα να αλλάξη τους άλλους. Αποτυγχάνει καθημερινά, όταν θελήση να επιφέρη κάποια αλλαγή στον άλλο και ιδίως στην γνώμη του άλλου.
Θα θυμάστε το περιστατικό από το Ευαγγέλιο, που πήγαν στον Χριστό δύο αδέλφια και του είπαν: Χώρισέ μας το χωραφάκι μας, σε παρακαλούμε. Τί τους απάντησε; Δεν είναι δουλειά μου. (Λουκ.12.3-14) Γιατί; Διότι θα ερχόταν σε σύγκρουσι με την θέλησι του ενός εξ αυτών. Ουδέποτε ήρχετο ο Χριστός σε σύγκρουσι. Μία φορά μόνον το έκανε, με τους Φαρισαίους, με τα «ουαί». Έριχνε απλώς τον λόγο, την διδασκαλία του, τα δίχτυα του, και μάλιστα πώς; Με παραβολές· γιατί, εάν θα μιλούσε ανοιχτά, θα συγκρουόταν με τις ιδεές τους, με τις αντιλήψεις τους.
Ο άνθρωπος πάντοτε καταλαβαίνει αυτό που θέλει. Τα έλεγε λοιπόν κεκαλυμμένα, και τα καταλάβαιναν όσοι ήθελαν· όσοι δεν ήθελαν, έλεγαν μόνον, τί ωραία που μιλάει! Μέλι και γάλα βγαίνει από το στόμα του. Έτσι τους κέρδιζε όλους...

Χαρισματική Οδός
Αρχιμ. Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου
εκδ. Ίνδικτος

Οφείλω μια συγνώμη στο Θεό...



Οφείλω μια συγνώμη στο Θεό για όσα μου χάρισε και δεν τα χάρηκα. Για εκείνα που μου έδωσε και δεν τα πήρα. Μα κι γι αυτά που μου ζήτησε και δεν του έδωσα. Πάνω από όλα θέλω να κλάψω στην αγκαλιά Του, για όλες εκείνες τις μέρες που δεν έζησα και απλά επιβίωσα.
Π.Λίβυος

Σάββατο 23 Απριλίου 2016

«Η ιστορία του Ιωσήφ»- Καινούργια παράσταση κουκλοθέατρου


Την Κυριακή των Βαίων 24 Απριλίου, μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας στο Πνευματικό κέντρο της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής  ,η ομάδα του  κουκλοθέατρου των Κατηχητικών σχολείων της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής ,  θα παρουσιάσει μία καινούργια παράσταση  με θέμα τη ζωή του Ιωσήφ του Παγκάλου.Πρόκειται για μία περιπετειώδη και συγκλονιστική ιστορία ενός νέου ,που η πορεία του προεικονίζει τη θυσία και το Πάθος του Χριστού.
 
Καλεσμένοι στην παράστασή μας ,θα είναι όλα τα παιδιά ,αλλά και οι γονείς τους με σκοπό να μάθουν τη δύναμη της αγάπης και της συγχωρητικότητας.