+++ Ακολουθία του εσπερινού ,ακολουθία των Χαιρετισμών και ομιλία .Την Τετάρτη 1 Oκτωβρίου στις 6.00μ.μ.στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής θα τελεσθεί η ακολουθία του εσπερινού,και η ακολουθία των Χαιρετισμών της Θεοτόκου .Αμέσως μετά θα πραγματοποιηθεί ομιλία από τον π.Εφραίμ Παναούση .+++Κάθε Κυριακή στις 10.15π.μ. μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής λειτουργούν τα κατηχητικά μας. Κάθε Κυριακή η κατηχητική μας συντροφιά είναι ανοιχτή για όμορφες ιστορίες από τη ζωή του Χριστού και των Αγίων ,αληθινή φιλία,ταξίδια στην παράδοση και την ιστορία και πολλά πολλά παιχνίδια. Κάθε Κυριακή στο μοναστήρι της Χρυσοπηγής τα κατηχητικά, σας περιμένουν...+++Ιεραποστολή : 2012-2025 το μικρό μας μεγάλωσε!!Tην Κυριακή 12 Οκτωβρίου μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής,θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση αφιερωμένη στην Ιεραποστολή μας στην Ουγκάντα και τη φετινή μας δράση .Αναφορά με εικόνα και λόγο από το 2012 από τότε που ξεκίνησε μέχρι τώρα στο Λουγκουζί και Μπουσούγκιου .Σας περιμένουμε συνοδοιπόρους σε αυτήν την πανέμορφη ιστορία για να μάθετε να ενημερωθείτε και να ακούσετε την καρδιάς της Ιεραποστολής μας . Μετά την εκδήλωση θα προμηθεύσουμε για όσους θα ήθελαν κουμπαράδες της Ιεραποστολής ώστε να τους έχετε στο δικό σας χώρο και να συμβάλετε με ό,τι κάθε φορά μπορείτε να συνεισφέρετε .Αυτούς τους κουμπαράδες θα μπορείτε να τους επιστρέψετε στα τέλη Μαίου του 2026 στο Μοναστήρι μας ,ώστε να ενισχύσουν την επόμενη αποστολή μας στην Ουγκάντα.Σας περιμένουμε+++ Η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής έχει την ιδιαίτερη ευλογία να φιλοξενήσει στον Ιερό της Ναό στο Πολυδένδρι Αττικής, την Τιμία κάρα του Οσίου Δαβίδ από το ομώνυμο Μοναστήρι της Ευβοίας. Την Τιμία κάρα που θα μεταφέρουν στο Μοναστήρι μας της Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής ,πατέρες του Οσίου Δαβίδ, θα υποδεχθούμε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου ενώ θα παραμείνει για τρεις ημέρες έως την Κυριακή 19 Οκτωβρίου για Ιερό προσκύνημα και Αγιασμό των αδελφών καθώς και των προσκυνητών αυτής. +++ Παιδικό Γεροντικό (α΄ τόμος) Όμορφες ιστορίες από το Γεροντικό ιστορημένες βυζαντινά από το χέρι του κ.Γιώργου Μποζά που μας παρουσιάζουν χιονάτους ασκητές που αγαπούσαν και ήταν έτοιμοι να θυσιάσουν τη ζωή τους για το Θεό και τον άνθρωπο. (σελίδες:74, τιμή: 12 ευρώ) Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χρυσοπηγή Ζητήστε το στα χριστιανικά βιβλιοπωλεία. και στο τηλέφωνο 2295022228 +++ Με τη χάρη και την ευλογία του Θεού ντύνεται με πέτρα το καμπαναριό της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής προκειμένου να ευπρεπισθεί και να "δέσει'' με την εικόνα του Ιερού Ναού και τον αύλιο χώρο της Μονής .μας , Για όσους θα ήθελαν να συμμετάσχουν στην προσπάθειά μας : Αριθμός Λογαριασμού τραπέζης για την ανακαίνιση της Ιεράς Μονής ALPHA Bank : Ιερά Συνοδική και Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής ΙΒΑΝ : GR5701409920992002101016306 Ευχαριστούμε πολύ

Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Ι.Μ.Παναγίας Χρυσοπηγής -Οκτώβριος 2025

Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Ι.Μ.Παναγίας Χρυσοπηγής -Οκτώβριος 2025
Μάθετε περισσότερα .Κάντε κλικ στην εικόνα

Διαβάστε σήμερα..

"

Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Επιστολή Αλέξανδρου Υψηλάντου προς τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου (και μετέπειτα ιερομάρτυρα) Κυπριανό


αλ.υψ
Μακαριότατε και φιλογενέστατε δέσποτα[1].

Ο φιλογενέστατος κύριος Δημήτριος Ύπατρος με εβεβαίωσε περί της γενναίας συνεισφοράς, την οποίαν η υμετέρα μακαριότης υπεσχέθη προς αυτόν δια το σχολείον της Πελοποννήσου[2]. Όθεν ως γενικός έφορος του σχολείου τούτου κρίνω χρέος μου απαραίτητον να ευχαριστήσω την υμετέραν μακαριότητα και να την ειδοποιήσω ότι η έναρξις του σχολείου εγγίζει. Διά τούτο λοιπόν στέλλω εξεπίτηδες τον κύριον Αντώνιον Πελοπίδαν, άνδρα ενάρετον, φιλογενή και πάσης πίστεως άξιον,
 διά να βεβαιώση και διά ζώσης φωνής την οσονούπω ανέγερσιν του ιερού τούτου καταστήματος. Ας ταχύνη λοιπόν η υμετέρα μακαριότης να εμβάση τόσον της υμετέρας μακαριότητος τας συνεισφοράς, όσον και των λοιπών αυτού ομογενών, είτε χρηματικός είναι, είτε ζωοτροφίας προς τον εν Παλαιά Πάτρα της Πελοποννήσου κύριον Ιωάννην Παππά Διαμαντόπουλον, συντροφεύουσα αυτάς ή με ανθρωπόν της επίτηδες ή με τον κομιστήν του παρόντος μου.
Ών δε εύελπις, ότι η υμετέρα μακαριότης θέλει φιλοτιμηθή να δείξη την συνεισφοράν αξίαν του μεγάλου ζήλου και πατριωτισμού[3] αυτής τε και όλου της του ποιμνίου, εξικετεύω τάς μακαρίας αυτής ευχάς και μένω με βαθύσέβας
της υμετέρας μακαριότητος τέκνον ευπειθές
Αλέξανδρος Υψηλάντης.
Ισμαήλ, την 8ην Οκτωβρίου 1820.

Επί του νώτου: Προς τον μακαριώτατον και θεοπρόβλητον μητροπολίτην της νήσου Κύπρου κύριον Κυπριανόνπροσκυνητώς εις Κύπρον.


Παραπομπές:

1. Ε. Πρωτοψάλτη, Η Κύπρος εις τον αγώνα τον 1821, Αθήναι 1971, σ. 15. Γ. Παπαχαραλαμπουσ, «Εγκύκλιος του αρχιεπισκόπου Κυπριανού αναφερομένη εις τα εν Κύπρω γεγονότα του 1821», ΚΣ, ΚΗ’ (1964) 177-178.
2. Υπό τον όρο «σχολείον της Πελοποννήσου» εννοείται η προετοιμασία για την έναρξη της ελληνικής επανάστασης του 1821.
3. Διάφοροι συγγραφείς κατηγορούν τον Κυπριανό για την μη συμμέτοχη της Κύπρου στην ένοπλη εξέγερση του έθνους (βλ. π.χ. Α. Παυλίδη, «Κυπριανός αρχιεπίσκοπος», ΜΚΕ, τ. Ζ’, απ., σσ. 380-381). Επί τούτου έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: α) Ούτε στην επιστολή του Υψηλάντη προς τον Κυπριανό, ούτε στο απόσπασμα σχεδίουτης Φιλικής Εταιρείας (βλ. σ. 276 του παρόντος τόμου), ούτε στην επιστολή προς τον Αντώνιο Πελοπίδα (ενταύθα, σ. 279) φαίνεται οποιαδήποτε δυσαρέσκεια των Φιλικών για την μη συμμετοχή της Κύπρου στον ένοπλο αγώνα. Σε περίπτωση τέτοιας δυσαρέσκειας, ο Υψηλάντης, δεν θα επαινούσε τον Κυπριανό ως έχοντα ζήλο και πατριωτισμό, β) Η απόφαση για υλική μόνο βοήθεια σ’ εκείνη την φάση της ιστορίας της Κύπρου, δεν σήμαινε ότι αποκλειόταν η οποιαδήποτε ετοιμασία μελλοντικής εξεγέρσεως. Η αποθήκευση πυρομαχικών σε ναούς και μονές (βλ. ενταύθα, σσ.338. 344), άλλα και η πληροφορία που δίνει ο Θεόδουλος Κωνσταντινίδης, ότι με εικονικές κηδείες, ο Κυπριανός,μετέφερε οπλισμό και τον έκρυβε στην Αρχιεπισκοπή, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές (ΙΩ. Τςικνοπούλλού, Η ιερά βασιλική και σταυροπηγιακή μονή, δ.π., σ. 126). γ) Παρόμοιες κατηγορίες διατυπώθηκαν και για τον πατριάρχηΓρηγόριο Ε’ όταν αφόρισε τον Υψηλάντη. Όμως είναι γνωστό ότι ο πατριάρχης προσπαθούσε να παραπλανήσει τουςτούρκους σχετικά με την επικείμενη εξέγερση της Πελοποννήσου, και όταν μετά την έναρξη της επανάστασης, οσουλτάνος το κατάλαβε, τον αποκεφάλισε. Και βέβαια ο σκοπός του ιεράρχη, δηλ. να θυσιασθεί μόνο ο ποιμένας και όχι τα πρόβατα, είχε επιτευχθεί. Το ίδιο ισχύει και για τον Κυπριανό (βλ. ενταύθα, σσ. 311, 315). δ) Η τελική έκβαση των πραγμάτων δικαίωσε τον Κυπριανό. Αν η απλή διανομή επαναστατικών προκηρύξεων ήταν αρκετή για να χυθεί τόσο αίμα, τι θα γινόταν αν υπήρχε πραγματική εξέγερση; ε) Κατά τα έτη 1824-1825, όταν κύπριοι αγωνιστές στην Ελλάδα (Κυπριανός Θησέας, Χαράλαμπος Μάλης κ.ά.) προσπάθησαν να πείσουν την ελληνική κυβέρνηση για επέκταση της επανάστασης και στην Κύπρο, το αίτημα απορρίφθηκε ως παράτολμο, δεδομένης της θέσης της Κύπρου και του ότι ο πόλεμος στην ίδια την Ελλάδα μαινόταν (Α. Παυλίδη, «Ελληνική επανάσταση και Κύπρος»,ΜΚΕ, τ. Ε’, δ.π., σσ. 79-80). Επομένως, γιατί κατηγορείται ο Κυπριανός όταν είπε το ίδιο λίγα χρόνια πριν; στ) Ποιάλογική έχει το να αποδίδονται αντεθνικά κίνητρα στις αποφάσεις του Κυπριανού, την ίδια στιγμή που καταβάλλεται προσπάθεια να παρουσιασθεί ως εθνομάρτυρας και όχι ως ιερομάρτυρας;


Πηγή: Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός· Ο Μάρτυρας της Πίστεως και της Πατρίδος – Αρχείον Κειμένων», Έρευνα-Σπουδή-Επιμέλεια: Πατέρες Ιεράς Μονής Μαχαιρά, Έκδοση Ιεράς Βασιλικής Σταυροπηγιακής Μονής Μαχαιρά 2009
Recommended Post Slide Out For Blogger