Κυκλοφορεί σε λίγο σε όλα τα χριστιανικά βιβλιοπωλεία από τις εκδόσεις Χρυσοπηγή το βιβλίο του Μακαριστού Μητροπολίτου πρώην Πειραιώς κυρού Καλλινίκου
Παναγία -Η Μητέρα του Κυρίου
Ένα βιβλίο που μιλά για την Παναγία ,τις εορτές της,την τιμή της από τον Ορθόδοξο λαό και τα Ιερά της προσκυνήματα.
Σήμερα δίνουμε μία μικρή γεύση αυτού του βιβλίου που αναμένεται να διαβασθεί από πολλούς αδελφούς μας.
Ἡ Παναγία Μητέρα μας
Ξεχωριστὴ θέση ἀνάμεσα στοὺς Ἁγίους μας κατέχει ἡ Παναγία Μητέρα μας. Ὁλόκληρος ὁ ὀρθόδοξος κόσμος τὴν τιμᾶ καὶ τὴν ἀγαπᾶ ἰδιαιτέρως. Εἶναι, κατὰ τὴν πατερικὴ ἔκφραση, ἀπαρχὴ τῆς σωτηρίας. Κατέχει κεντρικὴ θέση στὸ μυστήριο τῆς ἀπολυτρώσεως. Ἀξιώθηκε ξεχωριστῆς τιμῆς, διότι ἐπελέγη ἀπὸ τὸν Θεὸ ὡς ἡ μοναδικὴ γυναῖκα τῆς παγκόσμιας ἱστορίας, ὄχι μόνον τῆς τότε ἐποχῆς ἀλλὰ καὶ ὁλόκληρης τῆς παγκόσμιας ἱστορίας, γιὰ νὰ σαρκωθεῖ ἐκ τῶν σπλάγχνων της ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ἀσύλληπτο στὸ ἀνθρώπινο μυαλὸ τὸ ἠθικὸ μεγαλεῖο τῆς Θεοτόκου, ποὺ κρύβεται στὴν ἐπιλογὴ αὐτὴ τοῦ Θεοῦ νὰ γίνει Μητέρα τοῦ Σωτῆρος. Εἶναι κυριολεκτικὰ ἡ «εὐλογημένη ἐν γυναιξὶ» (Λουκ. α´, 42).
Εἶναι ἡ «τιμιωτέρα τῶν Χερουβεὶμ καὶ ἐνδοξοτέρα ἀσυγκρίτως τῶν Σεραφεὶμ» (Μεγαλυνάριο τῆς Θεοτόκου). Εἶναι ἡ «μετὰ Θεὸν Θεός». Ἡ Παναγία Μητέρα μας εἶναι τὸ μοναδικὸ πρόσωπο ποὺ ὑπηρέτησε πιστὰ τὸ μυστήριο τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων. Τὸ μεγαλεῖο της εἶναι ἄφθαστο καὶ ἡ θέση της στὸ μυστήριο τῆς θείας Οἰκονομίας μοναδική. Δὲν ὑπάρχει ἄλλο πρόσωπο ἅγιο, μετὰ τὸν ἐνανθρωπήσαντα Σωτῆρα, ποὺ νὰ συγκεντρώνει τόση ἀγάπη καὶ τιμὴ τῶν πιστῶν. Γι’ αὐτὸ καὶ στὴ λατρεία τῆς ᾿Εκκλησίας ἡ Παναγία ἔχει κεντρικοτάτη θέση. «Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, Σῶτερ, σῶσον ἡμᾶς» ψάλλουμε σὲ κάθε Θεία Λειτουργία. «Τῆς Παναγίας, Ἀχράντου ὑπερευλογημένης, ἐνδόξου, Δεσποίνης ἡμῶν, Θεοτόκου καὶ ἀειπαρθένου Μαρίας» λέμε στὸ τέλος τῶν «Εἰρηνικῶν» τῆς Θείας Λειτουργίας καὶ τῶν δεήσεων ποὺ ἀπαγγέλλει ὁ Διάκονος.
Σὲ ὁλόκληρη τὴ λατρεία τῆς ᾿Εκκλησίας μας καὶ στὸ Μυστήριο τῆς Θείας Λειτουργίας καθὼς καὶ σὲ ὅλες τὶς ἱερὲς ᾿Ακολουθίες, Ἑσπερινοῦ, Ὄρθρου καὶ τὶς λοιπές, μετὰ ἀπὸ τὰ τροπάρια ποὺ ὀνομάζονται «Δοξαστικά» καὶ ἀρχίζουν μὲ τὸ «Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι», τὸ ἑπόμενο τροπάριο, ποὺ ξεκινᾶ μὲ τὸ «Καὶ νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων, ἀμήν», εἶναι πάντοτε «Θεοτοκίον». Στὴ λατρεία πρὸς τὸν Θεό, ποὺ ἐμπεριέχεται σὲ ὅλα τὰ λειτουργικὰ βιβλία, ὑπάρχει πάντοτε, μετὰ τὴν ἐπίκληση τῆς θεϊκῆς βοήθειας, ἡ ἐπίκληση τῶν πρεσβειῶν καὶ τῆς μεσιτείας τῆς Παναγίας. Ἀπολύτως καμμία Ἀκολουθία τῆς ᾿Εκκλησίας δὲν ὑπάρχει, ποὺ νὰ μὴν ἐμπεριέχει ἱκεσίες πρὸς τὴ Θεοτόκο καὶ ἀνα φορὰ στὸν κεντρικὸ ρόλο της στὸ μυστήριο τῆς σωτηρίας.
Ἡ Παναγία Παρθένος, ὅπως λέγει ὁ ἅγιος Εἰρηναῖος, εἶναι «ἡ αἰτία τῆς σωτηρίας γιὰ ὁλόκληρο τὸ ἀνθρώπινο γένος». Εἶναι ἡ «ἀπαρχὴ τῆς σωτηρίας», ὅπως προείπαμε. Γιὰ τὴ Θεοτόκο μίλησαν οἱ προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, στὴ Θεοτόκο ἀναφέρονται καὶ οἱ προτυπώσεις καὶ προεικονίσεις τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, οἱ ὁποῖες ἔχουν μεσσιανικὸ χαρακτῆρα. Εἶναι ὁ «παράδεισος» τῆς ᾿Εκκλησίας. Εἶναι ἡ καταφυγὴ ὅλων τῶν πιστῶν. Εἶναι ἡ μεσίτρια καὶ ἡ γιάτρισσα. Εἶναι ἡ «κραταιὰ προστασία». Εἶναι ἡ «Πλατυτέρα τῶν οὐρανῶν». Εἶναι ἡ Σώτειρα τοῦ ἀνθρωπίνου γένους.