+++ Η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής έχει την ιδιαίτερη ευλογία να φιλοξενήσει στον Ιερό της Ναό στο Πολυδένδρι Αττικής, την Τιμία κάρα του Οσίου Δαβίδ από το ομώνυμο Μοναστήρι της Ευβοίας. Την Τιμία κάρα που θα μεταφέρουν στο Μοναστήρι μας της Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής ,πατέρες του Οσίου Δαβίδ, θα υποδεχθούμε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου ενώ θα παραμείνει για τρεις ημέρες έως την Κυριακή 19 Οκτωβρίου για Ιερό προσκύνημα και Αγιασμό των αδελφών καθώς και των προσκυνητών αυτής.+++ Καθημερινά στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής, από το Σάββατο 15 Νοεμβρίου στις 7.00π.μ. έως την ημέρα των Χριστουγέννων, στο παρεκκλήσιο του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω ,θα τελείται η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία,εκτός από τις νυχτερινές Θείες λειτουργίες και τις άλλες ακολουθίες που θα αναγράφονται στο πρόγραμμα. +++Έχει ξεκινήσει η διάθεση των κουμπαράδων της Ιεραποστολής από τπ Μοναστήρι της Παναγίας της Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής όποιον θα ήθελε όπως κάνουμε κάθε χρόνο.Θα δηλαδή μπορεί κάποιος στο χώρο του να έχει αυτό το κουμπαρά και αφού όποτε μπορεί τοποθετήσει το οβολό του θα μπορεί να τον φέρει στη Μονή στα τέλη Μαΐου του 2026 όταν πλέον οργανώνουμε την επόμενη αποστολή μας την Ουγκάντα για να μας ενισχύσει και με αυτό τον τρόπο .Είμαστε ευγνώμονες .Ο Θεός να ευλογεί εσάς και τις οικογένειές σας.Τους κουμπαράδες μπορείτε να τους προμηθευτείτε από τον π.Εφραίμ .

Διαβάστε σήμερα..

"

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

Η ρητορική τέχνη του Χρυσοστόμου


της Τρισεύγενης Καπράνου
Θυμάμαι, κάποτε, ένας περιώνυμος ιεράρχης, είχε πει για τον Ιωάννη το Χρυσόστομο,που σε λίγες μέρες γιορτάζουμε,ότι πήρε τα σκήπτρα της ρητορικής από την Πνύκα και τα ανέβασε στον άμβωνα.Όρος πρωτοεμφανιζόμενος στο Γοργία του Πλάτωνα,η ρητορική ήταν το σύνολο των κανόνων που συνέθεταν το λόγο προκειμένου να πείσουν το κοινό. Ήταν τέχνη.Και μάλιστα διδακτή.


Το περιβάλλον της Αντιόχειας ήταν ένα περιβάλλον που ασκήθηκε η ρητορική τέχνη.Μάλιστα πολλοί ήταν ρήτορες και ζούσαν από αυτό το επάγγελμα. Προκειμένου να πείσουν και να γοητεύσουν το ακροατήριο λοιπόν, στους λόγους τους χρησιμοποιούσαν πομπώδη σχήματα, μεγαλοπρεπείς εκφράσεις, κοσμητικά επίθετα. Φαινόταν όμως καθαρά ότι ο λόγος τους πολλές φορές ήταν κάποια αντιγραφή,δεν έβγαινε από την ψυχή τους. Ο Χρυσόστομος όμωs έκανε κάτι ανατρεπτικό. Χωρίς να παραβλέπει τη συντακτική δομή και φροντίζοντας την οργάνωση, στόχευε στο περιεχόμενο του λόγου και όχι στα εξωτερικά στοιχεία. Φρόντιζε ο λόγος να έχει καλλιέπεια, γιατί ήξερε ότι το ακροατήριο αρέσκονταν να ακούει και όμορφες εκφράσεις,όμως απάλλαξε τον λόγο από στόμφο και ψιμμύθια.Το ύφος του απλό και γλαφυρό,το λεξιλόγιο απλό,αλλά με λέξεις και φράσεις που έδιναν έναν τόνο δυνατότερο και επιμελημένο.Χρησιμοποιούσε φράσεις αυτούσιες του ευαγγελίου και τη μέθοδο των ερωταποκρίσεων. Θα λέγαμε έκανε ένα δικό του ύφος. Και ο λόγος του που κατέπληξε τους πάντες, δεν είναι o ωραίος,ο δυνατός, ο εντυπωσιακός. Είναι λόγος βαθύς, που υπογραμμίζει τις αλήθειες του Ευαγγελίου. Είναι ο λόγος που δείχνει ότι ο ομίλων αυτά που κηρύττει τα έχει κάνει βίωμα.Δεν είναι τυχαίο ότι η ρητορική του Χρυσοστόμου ξεπέρασε τη δεύτερη ρητορική σχολή της Αντιόχειας. Το απόσπασμα που ακολουθεί που είναι από την ομιλία του Χρυσοστόμου στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο αποτελεί κείμενο ασύλληπτης ομορφιάς και θεολογικού βάθους αλλά και ρητορικής δεινότητας. Αξίζει η μελέτη των κειμένων αυτών και αν μας φαίνεται δύσκολη ας δούμε κάποιους συγγραφείς που έχουν γράψει για τη ρητορική τέχνη του Χρυσοστόμου αλλά και για τους τρεις ιεράρχες.
Recommended Post Slide Out For Blogger