+++ Η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής έχει την ιδιαίτερη ευλογία να φιλοξενήσει στον Ιερό της Ναό στο Πολυδένδρι Αττικής, την Τιμία κάρα του Οσίου Δαβίδ από το ομώνυμο Μοναστήρι της Ευβοίας. Την Τιμία κάρα που θα μεταφέρουν στο Μοναστήρι μας της Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής ,πατέρες του Οσίου Δαβίδ, θα υποδεχθούμε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου ενώ θα παραμείνει για τρεις ημέρες έως την Κυριακή 19 Οκτωβρίου για Ιερό προσκύνημα και Αγιασμό των αδελφών καθώς και των προσκυνητών αυτής.+++ Καθημερινά στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής, από το Σάββατο 15 Νοεμβρίου στις 7.00π.μ. έως την ημέρα των Χριστουγέννων, στο παρεκκλήσιο του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω ,θα τελείται η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία,εκτός από τις νυχτερινές Θείες λειτουργίες και τις άλλες ακολουθίες που θα αναγράφονται στο πρόγραμμα. +++Έχει ξεκινήσει η διάθεση των κουμπαράδων της Ιεραποστολής από τπ Μοναστήρι της Παναγίας της Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής όποιον θα ήθελε όπως κάνουμε κάθε χρόνο.Θα δηλαδή μπορεί κάποιος στο χώρο του να έχει αυτό το κουμπαρά και αφού όποτε μπορεί τοποθετήσει το οβολό του θα μπορεί να τον φέρει στη Μονή στα τέλη Μαΐου του 2026 όταν πλέον οργανώνουμε την επόμενη αποστολή μας την Ουγκάντα για να μας ενισχύσει και με αυτό τον τρόπο .Είμαστε ευγνώμονες .Ο Θεός να ευλογεί εσάς και τις οικογένειές σας.Τους κουμπαράδες μπορείτε να τους προμηθευτείτε από τον π.Εφραίμ .

Διαβάστε σήμερα..

"

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Ένα αγιορείτικο μετόχι στην Αθήνα


Αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος,
ηγούμενος της μονής Σιμωνόπετρας 
(1871-1957)
Γράφει ο Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης (†2014)
στο περιοδικό ΠΡΩΤΑΤΟΝ, τεύχ. 5, Ιούν-Ιούλ 1983

Το μόνο αγιορείτικο μετόχι στην πρωτεύουσα σήμερα είναι ο περικαλλής ναός της Αναλήψεως στην περιοχή Παγκρατίου-Βύρωνος, μετόχι της Σιμωνόπετρας. Η Ανάληψη υπήρξε σπουδαίο πνευματικό κέντρο. Περί αυτής γράφει ο Μοναχός Μωυσής στο βιβλίο του «Ιερώνυμος Σιμωνοπετρίτης, ο Γέρων της Αναλήψεως», Αθήνα 1982.
«Η Ανάληψη και ο Προφήτης Ελισσαίος είναι δύο από τα βαθύσκια και ευσκιόφυλλα κέντρα της Αθήνας την εποχή αυτή (1931). Εκεί συχνάζουν οι τελευταίοι Κολλυβάδες, οι φιλομόναχοι, οι φιλοαγιορείτες, οι αγρυπνούντες, οι φιλακόλουθοι και φιλέορτοι, ταπεινοί φίλοι της αρετής. Μέχρι την Ανάληψη φτάνουν οι παπα-Πλανάς, ο νέος άγιος της Καλύμνου Σάββας, ο Φιλόθεος ο Ζερβάκος, ο Αμφιλόχιος Μακρής, ο Αθανάσιος της Νερατζιώτισσας και πολλοί Αγιορείτες, που απέδειξαν όλοι μαζί πως η αγιότητα ζει και στις ημέρες μας.
Πηγή : Αγιορείτικες μνήμες
Η ιστορία του ναού της Αναλήψεως αρχίζει με τις αρχές του αιώνος μας. Ο γέροντας λευΐτης Ιγνάτιος, θείος του λόγιου Σιμωνοπετρίτη μοναχού Νείλου, με διαθήκη «εις μνημόσυνον των γονέων του και αυτού» δωρίζει στη μονή το κτήμα με το ναό. Τότε η γύρω περιοχή ήταν τελείως ακατοίκητη κι έπρεπε να περπατήσεις αρκετή ώρα ανηφορικό δρόμο για να φτάσης μέχρις εκεί.

Το αγιορείτικο μετόχι της Αναλήψεως και κάτω ο προσφυγικός συνοικισμός του Βύρωνα (φωτ. του 1924).
Από τότε οι καλοί αγιορείτες πνευματικοί και οικονόμοι του μετοχίου, με τις αγρυπνίες, τις εξομολογήσεις και τα κηρύγματά τους, έκαναν γνωστό τον ναό στους διψασμένους των Αθηνών. Οι προκάτοχοι του Γ. Ιερωνύμου, Πανάρετος και Ιωάννης οι Κατουνακιώτες πνευματικοί, ο Καυσοκαλυβίτης Μεθόδιος, ο Μεγαλοσπηλαιώτης Πανάρετος και ο πνευματικός Ματθαίος είχαν αφήσει άριστα παραδείγματα εναρέτου βιοτής στους εκκλησιαζόμενους…»
Ο Γ. Ιερώνυμος απετέλεσε σταθμό στη ιστορία του μετοχίου, με την ενάρετη ζωή του, τα κηρύγματα, τις εξομολογήσεις, τις ελεημοσύνες και τα χαρίσματά του.

Το αγιορείτικο μετόχι της Αναλήψεως στον Βύρωνα Αθηνών
Μέχρι σήμερα συνεχίζονται οι καθημερινές ακολουθίες, κατά το αγιορείτικο τυπικό, και γίνονται συχνές αγρυπνίες. Το μετόχι αποτελεί μια καλή μαρτυρία του Αγίου Όρους στην πρωτεύουσα. Πέρα των περιοίκων, που τόσο το αγαπούν, πολλοί φιλαγιορείτες φθάνουν μέχρις εκεί για να παρακολουθήσουν τις ακολουθίες
Recommended Post Slide Out For Blogger