.+++ Η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία θα τελεσθεί στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου στις 6.45 π.μ. εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.Αμέσως μετά τη Λειτουργία θα τελεσθεί η άκολουθία της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.Ακολουθεί ομιλία στο Αρχονταρίκι .+++Η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία θα τελεσθεί στο εκκλησάκι των Εισοδίων της Θεοτόκου της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής που βρίσκεται στην οδό Στέντορος 4 στο Παγκράτι, την Πέμπτη 8 Μαίου στις 7.15 π.μ. . με την ευκαιρία της εορτής του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. +++ Η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής έχει την ιδιαίτερη ευλογία να φιλοξενήσει στον Ιερό της Ναό στο Πολυδένδρι Αττικής, την Τιμία κάρα του Οσίου Δαβίδ από το ομώνυμο Μοναστήρι της Ευβοίας. Την Τιμία κάρα που θα μεταφέρουν στο Μοναστήρι μας της Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής ,πατέρες του Οσίου Δαβίδ, θα υποδεχθούμε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου ενώ θα παραμείνει για τρεις ημέρες έως την Κυριακή 19 Οκτωβρίου για Ιερό προσκύνημα και Αγιασμό των αδελφών καθώς και των προσκυνητών αυτής. +++ Παιδικό Γεροντικό (α΄ τόμος) Όμορφες ιστορίες από το Γεροντικό ιστορημένες βυζαντινά από το χέρι του κ.Γιώργου Μποζά που μας παρουσιάζουν χιονάτους ασκητές που αγαπούσαν και ήταν έτοιμοι να θυσιάσουν τη ζωή τους για το Θεό και τον άνθρωπο. (σελίδες:74, τιμή: 12 ευρώ) Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χρυσοπηγή Ζητήστε το στα χριστιανικά βιβλιοπωλεία. και στο τηλέφωνο 2295022228 +++ Με τη χάρη και την ευλογία του Θεού ντύνεται με πέτρα το καμπαναριό της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής προκειμένου να ευπρεπισθεί και να "δέσει'' με την εικόνα του Ιερού Ναού και τον αύλιο χώρο της Μονής .μας , Για όσους θα ήθελαν να συμμετάσχουν στην προσπάθειά μας : Αριθμός Λογαριασμού τραπέζης για την ανακαίνιση της Ιεράς Μονής ALPHA Bank : Ιερά Συνοδική και Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής ΙΒΑΝ : GR5701409920992002101016306 Ευχαριστούμε πολύ

Διαβάστε σήμερα..

"

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Τι συμβολίζουν τα κόλλυβα -Πώς προέκυψαν τα κόλλυβα στην παράδοση της Εκκλησίας


 
Πηγή :Xristianos.gr



Υπάρχει μια περιεκτικότατη σε νόημα και περιεχόμενο απάντηση που καλύπτει την παραπάνω ερώτηση, ενώ μας λύνει και άλλες παρόμοιες απορίες. Είναι του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου.

Κόλλυβο, λοιπόν, είναι βρασμένο σιτάρι, το οποίο σιτάρι είναι σύμβολο του ανθρώπινου σώματος, επειδή το ανθρώπινο σώμα τρέφεται και αυξάνει με το σιτάρι.

Γι’ αυτό άλλωστε και ο Κύριος παρομοίασε το θεοϋπόστατο Σώμα Του με το σπυρί του σιταριού, λέγοντας στο δωδέκατο κεφάλαιο του κατά Ιωάννην αγίου Ευαγγελίου: «το σπυρί του σιταριού εάν πέφτοντας στη γη δεν πεθάνει, μένει μοναχό του (και δεν πολλαπλασιάζεται) εάν όμως πεθάνει, πολύ καρπό φέρνει».

Είπε εξάλλου και ο μακάριος Παύλος στην προς Κορινθίους Α' επιστολή, κεφάλαιο 16: «εκείνο πού εσύ σπέρνεις δεν ζωογονείται, εάν πρώτα δεν πεθάνει» και τούτο, γιατί θάβεται στη γη το νεκρό σώμα και σαπίζει, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το σπυρί του σιταριού.

Απ’ αυτή, λοιπόν, την παρομοίωση πήρε την αφορμή η Εκκλησία του Χριστού και τελεί τα αποκαλούμενα κόλλυβα, τόσο αυτά πού προσφέρονται στις εορτές των αγίων, όσο και αυτά πού προσφέρονται στα μνημόσυνα των κεκοιμημένων εν Χριστώ αδελφών μας, όπως λέγει ο Γαβριήλ ο (επίσκοπος) Φιλαδέλφειας στο Εγχειρίδιο. Και σύμφωνα με τον Βλαστάρη «εφθός σίτος», δηλαδή βρασμένο σιτάρι, είναι τα κόλλυβα και όχι άβραστο κυρίως βέβαια και πρωτίστως, για να μπορούμε να τα τρώμε. Και τα τρώμε τα κόλλυβα, εξαιτίας του θαύματος που
έκανε ο Άγιος Θεόδωρος ο Τηρών, αυτός που καθιέρωσε τα κόλλυβα, το πρώτο Σάββατο των Νηστειών, προστάζοντας (σε θείο όραμα) τον Αρχιερέα να βράσει σιτάρι και να το μοιράσει στους Χριστιανούς.

Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο βράζουμε το σιτάρι είναι, για να φανερώνεται με το βράσιμο η διάλυση και η φθορά των σωμάτων των κεκοιμημένων, των οποίων σύμβολα είναι τα κόλλυβα.

Και αν κάποιος επρόκειτο να ισχυρισθεί ότι τα κόλλυβα έπρεπε να είναι άβραστο σιτάρι και όχι βρασμένο -αφού, σύμφωνα με τον συλλογισμό τους, το βρασμένο σιτάρι δεν μπορεί ποτέ να βλαστήσει, ενώ τα σώματα των κοιμηθέντων, παρόλο που έχουν ήδη διαλυθεί, πρόκειται ωστόσο να αναστηθούν κατά τη συντέλεια επομένως, λέγουν, είναι αταίριαστο το σύμβολο μ’ αυτό πού συμβολικά παριστάνει, δηλαδή το βρασμένο σιτάρι με το νεκρό σώμα-, εάν, λοιπόν, λέμε, έτσι έλεγε κάποιος, σ’ αυτά εμείς αποκρινόμαστε, ότι μάλιστα αυτό (το βρασμένο σιτάρι) είναι σύμβολο πάρα πολύ ταιριαστό. 


Γιατί, όπως το βρασμένο σιτάρι δεν μπορεί, βέβαια, να βλαστήσει με φυσικό τρόπο, μπορεί όμως και παραμπορεί με υπερφυσικό, δηλαδή με την άπειρη δύναμη του Θεού, ο οποίος μπορεί να πραγματοποιήσει τα πάντα έτσι παρομοίως και τα νεκρά σώματα, τα όποια έχουν διαλυθεί στα μέρη από τα όποια συναρμόσθηκαν, δεν μπορούν, βέβαια, με φυσικό τρόπο να αναστηθούν και να ξαναζωντανέψουν, με υπερφυσικό όμως τρόπο, δηλαδή με την παντοδυναμία του Θεού, μπορούν και πάρα πολύ μάλιστα. γι αυτό όλοι οι θεολόγο ομολογούν ότι η Ανάσταση των νεκρών είναι έργο πού ξεπερνά όλους τους όρους της φύσεως.
Recommended Post Slide Out For Blogger