+++ Η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής έχει την ιδιαίτερη ευλογία να φιλοξενήσει στον Ιερό της Ναό στο Πολυδένδρι Αττικής, την Τιμία κάρα του Οσίου Δαβίδ από το ομώνυμο Μοναστήρι της Ευβοίας. Την Τιμία κάρα που θα μεταφέρουν στο Μοναστήρι μας της Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής ,πατέρες του Οσίου Δαβίδ, θα υποδεχθούμε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου ενώ θα παραμείνει για τρεις ημέρες έως την Κυριακή 19 Οκτωβρίου για Ιερό προσκύνημα και Αγιασμό των αδελφών καθώς και των προσκυνητών αυτής.+++ Καθημερινά στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής, από το Σάββατο 15 Νοεμβρίου στις 7.00π.μ. έως την ημέρα των Χριστουγέννων, στο παρεκκλήσιο του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω ,θα τελείται η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία,εκτός από τις νυχτερινές Θείες λειτουργίες και τις άλλες ακολουθίες που θα αναγράφονται στο πρόγραμμα. +++Έχει ξεκινήσει η διάθεση των κουμπαράδων της Ιεραποστολής από τπ Μοναστήρι της Παναγίας της Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής όποιον θα ήθελε όπως κάνουμε κάθε χρόνο.Θα δηλαδή μπορεί κάποιος στο χώρο του να έχει αυτό το κουμπαρά και αφού όποτε μπορεί τοποθετήσει το οβολό του θα μπορεί να τον φέρει στη Μονή στα τέλη Μαΐου του 2026 όταν πλέον οργανώνουμε την επόμενη αποστολή μας την Ουγκάντα για να μας ενισχύσει και με αυτό τον τρόπο .Είμαστε ευγνώμονες .Ο Θεός να ευλογεί εσάς και τις οικογένειές σας.Τους κουμπαράδες μπορείτε να τους προμηθευτείτε από τον π.Εφραίμ .

Διαβάστε σήμερα..

"

Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

Πρόσεχε ουρανέ και λαλήσω, γη ενωτίζου φωνής μετανοούσης Θεώ

Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ († 1993)
Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον εις τους αιώνας των αιώνων». Έχω και πάλιν την άνωθεν ευλογία να ευρίσκωμαι μαζί σας και να ομιλώ περί εκείνου, το οποίον είναι η εσχάτη μας επιθυμία, ο έσχατος σκοπός μας.
Η καθημερινή ζωή διά του υλικού της βάρους συνθλίβει σε τέτοιο βαθμό μέσα μας την πνευματική σκέψι, ώστε να μας είναι απαραίτητο να ελευθερωθούμε, ως ένα ωρισμένο σημείο, από την επιρροή που ασκεί επάνω μας ο ορατός αυτός κόσμος· να ελευθερώσουμε το πνεύμα μας, για να εισδύσουμε στην Αποκάλυψι, η οποία μας δόθηκε από τον σαρκωθέντα Λόγο του Πατρός.
 Πηγή : Διακόνημα



Τα λειτουργικά κείμενα των Ακολουθιών της πασχαλινής περιόδου χρησιμοποιούν λιγώτερο την Παλαιά Διαθήκη, ομιλούν λιγώτερο περί του Αγίου Πνεύματος και συγκεντρώνουν την προσοχή μας περισσότερο στο γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού, διότι σ’ αυτήν είναι θεμελιωμένη η πίστις μας. Και μολονότι οι Ακολουθίες τροποποιούν την προσευχή, με την οποία αρχίζουμε συνήθως τις συνάξεις μας, απευθυνόμεθα όμως πάντοτε στο Άγιον Πνεύμα, στον ουράνιο Βασιλέα, στο «Πνεύμα το Άγιον το εκ του Πατρός εκπορευόμενον». Ενώ τώρα που ψάλλουμε το «Χριστός ανέστη εκ νεκρών’, το πνεύμα μας κατευθύνεται, όπως είπα πριν από λίγο, προς το κεντρικό αυτό γεγονός, το μεγαλύτερο από όλα τα γεγονότα του κτιστού κόσμου: την Ανάστασι του Χριστού.
Εν τούτοις δεν θέλω να σταματήσω μόνο σ’ αυτό το γεγονός. Την καθημερινή μας ζωή εμφορά, -εν πάση περιπτώσει θα έπρεπε να εμφορά- η έμπνευσις του Αγίου Πνεύματος. Στο Σύμβολο της Πίστεως λέγεται περί του Αγίου Πνεύματος ότι στην Παλαιά Διαθήκη ελάλησε διά των Προφητών.
Στην προσευχή προς τον φύλακα Άγγελο, για την οποία έχουμε μιλήσει, λέγομε: «Άγγελε του Θεού, άγιε φύλακά μου, κατεύθυνε την ζωή μου προς τον φόβο του Χριστού και Θεού· στερέωσε το πνεύμα μου στην αληθινή οδό και τρώσε την ψυχή μου να ποθή τα ουράνια».
Ενώπιόν μου ευρίσκεται εκτεθειμένη, ιδιαίτερα τώρα, όλη η προηγούμενη ζωή μου. Βασιζόμενος στην εμπειρία αυτής της ζωής κρίνω ότι είναι απαραίτητο σ’ όλους μας να ασκούμε το πνεύμα μας να μη γνωρίζη, ούτως ειπείν, με την ίδια του την φύσι, παρά μόνο μία ενέργεια: να διαμένη στην ατμόσφαιρα της Βασιλείας του Χριστού.
Εάν κάποιος προσεγγίση τα γεγονότα από μία θεολογική άποψι, πρέπει να πη ότι η πιο σπουδαία στιγμή της Αποκαλύψεως έλαβε χώραν, όταν ο Θεός φανερώθηκε στον Μωϋσή μ’ αυτές τις λέξεις: «Εγώ είμι ο Ων» (Έξοδος γ’, 14). Στη συνέχεια το Άγιον Πνεύμα ενέπνευσε λόγους, oι οποίοι μας είναι αναγκαίοι για να γνωρίσουμε την ίδια μας την φύσι. Αλλά οι άνθρωποι στηριζόμενοι σε μια εσφαλμένη αντίληψι αυτής της φύσεως, ή δεν αποδέχονται με κανένα τρόπο την πίστι μας στην εν Θεώ ανάστασι ή μορφώνουν μία γνώμη πολύ υψηλή περί του ανθρώπου, ωσάν να μη έχη ανάγκη του Θεού.
Εάν αγωνιζώμεθα να διαμένουμε εντός της Αποκαλύψεως, της θεμελιώδους Αποκαλύψεως, όπως αυτή εκφράζεται στην Παλαιά Διαθήκη, αυτό το Πνεύμα εγγίζει την καρδιά του ανθρώπου και την διανοίγει μέχρι το άπειρο. Και το Άγιον Πνεύμα αποκαλύπτει στον άνθρωπο εκείνο που είναι σ’ αυτόν αδύνατο να σκεφθή, όταν ζη κατά σάρκα. Ο Κύριος είπε ότι νικούμε την δύναμι της αμαρτίας, που ασκείται επάνω μας, με την νηστεία και την προσευχή (Βλ. Ματθ. ιζ’, 21).
Δεν θέλω να απομακρυνθώ από τα θεμελιώδη θέματα και να αναφέρω τα δευτερεύοντα. Αλλά τώρα μου είναι δύσκολο να διαλέξω τους λόγους, οι οποίοι συνωθούνται στα χείλη μου.
Η νηστεία πολύ συχνά εννοείται τόσο διαστρεβλωμένα, ώστε όχι μόνο δεν μας βοηθεί να εισδύσουμε στα βάθη της θείας ζωής, αλλά ακόμη φονεύει και την σάρκα. Ο Μάξιμος ο Ομολογητής, ο μέγας αυτός Άγιος και θεολόγος της Εκκλησίας μας, μας δίδει μία πολύ σπουδαία διδαχή: «Να επιβάλης στο σώμα σου μία άσκησι προσαρμοσμένη στις δυνάμεις σου και για τα λοιπά προσήλωσε την προσοχή σου στον νού».
Μέσα στον πνευματικό κόσμο του Χριστιανού υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούμε να καταλάβουμε με την βοήθεια της απλής ανθρωπίνης λογικής. Αυτά γίνονται σαφέστερα με την εμπειρία της Χάριτος, όταν μας δίδεται να διαμένουμε στην κατάστασι της αληθινής θεωρίας. Τότε το περιεχόμενο της Αποκαλύψεως γίνεται σε μας ολοφάνερο.

Recommended Post Slide Out For Blogger