Τα τελευταία χρόνια, οι Μαθησιακές Δυσκολίες απασχολούν έναν σημαντικό αριθμό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών γιατί αποτελεί ειδική εκπαιδευτική ανάγκη τόσο των παιδιών που είναι στα πρώτα σχολικά τους χρόνια όσο και... στους εφήβους μαθητές που φοιτούν σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Σχετικές Πληροφορίες δίνει στο Life2day.gr η Σπυριδούλα Κυπριτζόγλου- Αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Ανωτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Εκπαίδευσης (Α.Τ.Ε.Ι.) Ηπείρου. Επιστημονικός συνεργάτης Medidiatrofi.
Σχετικές Πληροφορίες δίνει στο Life2day.gr η Σπυριδούλα Κυπριτζόγλου- Αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Ανωτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Εκπαίδευσης (Α.Τ.Ε.Ι.) Ηπείρου. Επιστημονικός συνεργάτης Medidiatrofi.
Πηγή : Τρομακτικό
Στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές έρχονται σε επαφή με ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητές τους, ενώ ο όγκος των παρεχόμενων πληροφοριών είναι πολύ μεγάλος. Σαφώς και οι γνωστικές και οργανωτικές απαιτήσεις αυξάνονται και δυσκολεύουν ιδιαίτερα σε σχέση με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα κατανόησης και παραγωγής του γραπτού λόγου. Συνήθως αποφεύγουν να διαβάζουν γιατί κάνουν λάθη αλλά και δεν καταλαβαίνουν αυτό που διαβάζουν. Επίσης αποφεύγουν να γράφουν γιατί κάνουν πολλά λάθη στη σύνταξη και στην ορθογραφία. Δυσκολεύονται να αναδιηγηθούν με την ορθή σειρά μια ιστορία, να γράψουν μία έκθεση ιδεών ή να κάνουν περίληψη.
Παρουσιάζουν πολύ περιορισμένο λεξιλόγιο και οι αφηρημένες έννοιες είναι δυσνόητες για αυτούς.
Στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές έρχονται σε επαφή με ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητές τους, ενώ ο όγκος των παρεχόμενων πληροφοριών είναι πολύ μεγάλος. Σαφώς και οι γνωστικές και οργανωτικές απαιτήσεις αυξάνονται και δυσκολεύουν ιδιαίτερα σε σχέση με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα κατανόησης και παραγωγής του γραπτού λόγου. Συνήθως αποφεύγουν να διαβάζουν γιατί κάνουν λάθη αλλά και δεν καταλαβαίνουν αυτό που διαβάζουν. Επίσης αποφεύγουν να γράφουν γιατί κάνουν πολλά λάθη στη σύνταξη και στην ορθογραφία. Δυσκολεύονται να αναδιηγηθούν με την ορθή σειρά μια ιστορία, να γράψουν μία έκθεση ιδεών ή να κάνουν περίληψη.
Παρουσιάζουν πολύ περιορισμένο λεξιλόγιο και οι αφηρημένες έννοιες είναι δυσνόητες για αυτούς.
Σημαντικά προβλήματα παρουσιάζουν και στα μαθηματικά. Δυσκολεύονται στις πράξεις, στην επίλυση προβλημάτων, στην εφαρμογή των βασικών μαθηματικών γνώσεων αλλά και στην επεξεργασία νέων κανόνων. Ένα επιπλέον θέμα για τα παιδιά είναι και η διαδικασία της μελέτης στην οποία δεν οργανώνουν σωστά ούτε το χρόνο τους ούτε τις δραστηριότητες τους. Πολλά παιδιά δεν καταφέρνουν να συγκεντρωθούν με συνέπεια να αφήνουν ημιτελειωμένες τις εργασίες τους.
Τα προβλήματα των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες δε σταματούν στα παραπάνω χαρακτηριστικά αλλά συνεχίζουν και περιλαμβάνουν επίσης τις κοινωνικές σχέσεις, τα κίνητρα και την αυτοεκτίμησή τους. Δυστυχώς όμως δίνεται σημασία μόνο στην αποκατάσταση του γραπτού λόγου και οι συμπεριφορές αυτές παραμελούνται με συνέπεια την κοινωνική τους αποστασιοποίηση.
Προσοχή, ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες δεν παρουσιάζει κατά ανάγκη όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, μπορεί να παρουσιάζει ένα μέρος από αυτά ή άλλα παρόμοια με αυτά. Όταν αντιληφθεί ο γονέας ή ο εκπαιδευτικός ότι υπάρχει κάποια δυσκολία θα πρέπει να εξακριβωθεί αν όντως το παιδί έχει κάποιο μαθησιακό πρόβλημα ή κρύβεται κάτι άλλο πίσω από την χαμηλή σχολική επίδοση.