+++Κυκλοφορεί και φέτος το Ημερολόγιο για το 2026 από την Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής .Το Ημερολόγιο -Αγιολόγιο τοίχου για το 2026, περιέχει εικόνες των εορταζομένων Αγίων και αναγράφει όλες τις διατεταγμένες νηστείες της εκκλησίας μας. Στο εξώφυλλό του φιλοξενεί τον ιδιαίτερα περιποιημένο εξωτερικό χώρο της Ιεράς Μονής .Τα έσοδα από τη διάθεσή του ημερολογίου-Αγιολογίου συμβάλλουν στην ενίσχυση της ιεραποστολικής και φιλανθρωπικής δραστηριότητος της Μονής μας στην Ελλάδα και την εξωτερική ιεραποστολή.Τιμή ημερολογίου 6 ευρώ.Διατίθεται από την έκθεση της Ιεράς Μονής μας .Τηλέφωνο παραγγελιών: 2295022228. +++ Πανηγυρίζει την Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025 με την ευκαιρία της εορτής του Γενεσίου της Θεοτόκου η Ιερά Συνοδική και Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής . Η φετινή πανήγυρις θα έχει μία ιδιαίτερη λαμπρότητα, αφού θα έχουμε την ευκαιρία να τίθενται καθ΄όλη τη διάρκεια της Πανηγύρεως ,Ιερά Λείψανα των Αγίων Μεγάλων Ιεραρχών και Οικουμενικών Διδασκάλων, Βασιλείου του Μεγάλου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Το αναλυτικό πρόγραμμα της Πανηγύρεως έχει ως εξής : Πρόγραμμα Πανηγύρεως 2025 -- Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 7.00π.μ Ακολουθία του Όρθρου και Θεία Λειτουργία (Από σήμερα θα τίθενται σε προσκύνηση τα Ιερά Λείψανα των Αγίων) 12.00μ.μ. Παράκληση της Παναγίας 6.30.μ.μ. Ακολουθία του πανηγυρικού εσπερινού -- Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 7.00π.μ. Ακολουθία του Όρθρου και Πανγηγυρική Θεία Λειτουργία 12.00μ.μ. Παράκληση της Παναγίας 6.30.μ.μ. Ακολουθία του Μεθέορτου εσπερινού και Παράκληση της Παναγίας . Η Ιερά Μονή θα είναι ανοικτή κατά τη διάρκεια της Πανηγύρεως από 7.00π.μ. έως 9.30μ.μ. Σας περιμένουμε προκειμένου να λάβουμε από κοινού την ευλογία της Παναγίας και των Αγίων

Διαβάστε σήμερα..

"

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

Ο Σταυρός Νικά!


Εορτή Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού

Βλπομεν ποπδιον Δσποτα,

νθα πδες στησαν σο ο χραντοι,

σμερον πθ ψομενον,

Σταυρν σου τν τμιον.

ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ: Το Ισραήλ υπήρξε λαός απειθής και σκληροτράχηλος. Η σχέση του με τον Θεό ήταν διαρκώς μεταβαλλόμενη. Παρά τα θαυμαστά σημεία που συνόδευσαν την απελευθέρωσή του απ’ τη δουλεία της Αιγύπτου, η εμπιστοσύνη του προς τον Θεό δεν ήταν καθόλου δεδομένη.


 

Με το πρώτο εμπόδιο η στάση του άλλαζε. Πολύ εύκολα επαναστατούσε και γόγγυζε. Ο Θεός προσπαθούσε με κάθε τρόπο να παιδαγωγεί τον λαό του. Και όταν όλα τα άλλα μέσα αποτύγχαναν, κατέφευγε σε δραστικές ενέργειες για να τον συνεφέρει.

Έτσι, λίγο μετά την πρωτοφανή διάβαση της Ερυθράς θάλασσας, η έλλειψη νερού ανέδειξε στο έπακρο τη μικροψυχία των Ισραηλιτών και τους έφερε για μια ακόμη φορά σε οξεία σύγκρουση με τον Θεό.

Ήταν στην έρημο Ραφιδείν, όπου ο Μωυσής χτύπησε με τη θαυματουργή ράβδο του τον βράχο που του υπέδειξε ο Θεός. Ένα ολόκληρο ποτάμι ξεπετάχτηκε για να πιεί ο λαός. Όμως ονομάστηκε ο τόπος εκείνος «Πειρασμός και Λοιδόρησις», γιατί ύβρισαν εκεί τον Κύριο και τον πίκραναν με την έλλειψη εμπιστοσύνης στο πρόσωπό του.

Ο Θεός επέτρεψε τότε σ’ ένα γειτονικό πολεμικό λαό να τους επιτεθεί. Ήταν οι Αμαληκίτες, απόγονοι του Ησαύ, γιου του Ισαάκ. Επιτέθηκαν στην οπισθοφυλακή του Ισραήλ και χτύπησαν τους βραδυπορούντες. 
Ο Μωυσής έδωσε εντολή στον Ιησού του Ναυή να σχηματίσει μια επίλεκτη ομάδα και να αντεπιτεθεί. Και ενώ ξεκίνησε η μάχη, ο Μωυσής με τη συνοδεία του Ααρών και του Ωρ ανέβηκε στην κορφή κάποιου κοντινού βουνού για να παρακολουθεί.

Μα εκεί δεν κάθισε άπραγος. Σήκωσε τα χέρια του ψηλά και προσευχόταν. Και όσο κρατούσε υψωμένα τα χέρια του, «κατίσχυεν Ισραήλ»· ο λαός του νικούσε. Όταν όμως τα χέρια του από την κούραση έπεφταν, «κατίσχυεν Αμαλήκ»· νικούσαν οι Αμαληκίτες.

Βλέποντας το θαυμαστό αυτό φαινόμενο οι συνοδοί του, έβαλαν τον ογδοντάχρονο Μωυσή να καθίσει σε μια πέτρα και αυτοί στάθηκαν δεξιά και αριστερά του, έπιασαν από ένα χέρι του ο καθένας και το κρατούσαν ψηλά. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τη δύση του ηλίου. Έτσι ο Ιησούς του Ναυή νίκησε ολοκληρωτικά και έτρεψε σε φυγή τους Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΚΑ

Αμαληκίτες, προξενώντας τους φοβερή πανωλεθρία (Εξ. κεφ. 17). Το όλο γεγονός θεωρήθηκε σαφής προεικόνιση της ακαταμάχητης δύναμης του τιμίου Σταυρού. Είναι πυκνές οι αναφορές στο θέμα αυτό, ιδιαίτερα κατά την εορτή της Υψώσεως (14 Σεπτ.). «Του τιμίου Σταυρού, Χριστέ, την ενέργειαν προδιατυπώσας Μωυσής, ετροπώσατο τον εναντίον Αμαλήκ».

Ο Μωυσής έγινε τύπος του Χριστού και η ύψωση των χεριών του τύπος του Σταυρού. «Ότε Μωυσής τας χείρας επέτασεν εις ύψος, το σον πάθος εικόνιζε», ψάλλουμε στον Χριστό, που με τις απλωμένες παλάμες του «τρόπαιον ήγειρε, το κράτος διολέσας Αμαλήκ του πανώλους», δηλαδή του διαβόλου.

Ο Μωυσής με τον τύπο μόνο του Σταυρού νικούσε τότε τους εχθρούς. Τώρα όμως, κατέχοντας τον ίδιο τον Σταυρό, ο κάθε άνθρωπος νικά τον νοητό Αμαλήκ, τρέποντας σε φυγή όλα τα (δαιμονικά) αλλόφυλα έθνη και αποφεύγοντας κάθε βλάβη από αυτά. Αν ο Μωυσής, εκτείνοντας «σταυροφανώς εν τω όρει» τα χέρια του,
κατατρόπωνε τον Αμαλήκ, ο Χριστός «τας παλάμας απλώσας εν τω Σταυρώ τω τιμίω», με έκλεισε στην αγκαλιά του, σώζοντάς με εκ «της δουλείας του εχθρού» και δίνοντάς μου τη σωτήρια δυνατότητα
«από τόξου φυγείν των εναντίων μου».

Τίποτε λοιπόν δεν εμποδίζει να στραφώ κι εγώ στον Χριστό αξιοποιώντας το δραστικότατο όπλο του. «Διά τούτο, Λόγε, προσκυνώ τον Σταυρόν σου τον τίμιον».

(ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, αρ. φ. 434, Σεπτ. 2019)

Πηγή:  Βήμα Ορθοδοξίας

 















Recommended Post Slide Out For Blogger