Απόσπασμα από το ‘βιβλίο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου πρώην Πειραιώς κ.Καλλινίκου "0 Βίος και η διδασκαλία του Σωτήρος Χριστού" (Γ τόμος)
Όταν τελείωσε ο Μυστικός δείπνος και ανεχώρησαν από το
υπερώον προς τον κήπο των ελαιών,τόνισε
ο Κύριος ιδιαίτερα την εντολή της αγάπης,που αποτελεί την πεμπτουσία του
κηρύγματός Του.: «Εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους ,καθώς
ηγάπησα ημάς ίνα και ημείς αγαπάτε αλλήλους».Ο Κύριος άρχισε την λεγομένη
«εκτενή ομιλία».Δίδει τις τελευταίες συμβουλές και νουθεσίες στους μαθητές Του
και προς κάθε έναν που πιστεύει στο όνομά Του.Και εμάς μας προσφωνεί με την
γλυκιά λέξη «τεκνία».Είμεθα τα αγαπημένα παιδία χάρη των οποίων ανέβηκε στον
Σταυρό
Στη θαυμάσια αυτή εκτενή ομιλία ,που διασώσει ολόκληρη ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και την απηύθυνε ο Κύριος στους Μαθητές Του με το τέλος του μυστικού Δείπνου, την αναχώρησή τους και την νυχτερινή οδοιπορία τους δια μέσου των Χειμάρων των Κέδρων προς τον κήπο των ελαιών,τόνισε ο Κύριος ιδιαίτερα την εντολή της αγάπης,που αποτελεί την πεμπτουσία του κηρύγματός του.: «Εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους ,καθώς ηγάπησα ημάς ‘ινα και ημείς αγαπάτε αλλήλους»Και πρόσθεσε αμέσως πολύ σοβαρό,ότι γνώρισμα των γνησίων μαθητών Του είναι η αγάπη.
Στη θαυμάσια αυτή εκτενή ομιλία ,που διασώσει ολόκληρη ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και την απηύθυνε ο Κύριος στους Μαθητές Του με το τέλος του μυστικού Δείπνου, την αναχώρησή τους και την νυχτερινή οδοιπορία τους δια μέσου των Χειμάρων των Κέδρων προς τον κήπο των ελαιών,τόνισε ο Κύριος ιδιαίτερα την εντολή της αγάπης,που αποτελεί την πεμπτουσία του κηρύγματός του.: «Εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους ,καθώς ηγάπησα ημάς ‘ινα και ημείς αγαπάτε αλλήλους»Και πρόσθεσε αμέσως πολύ σοβαρό,ότι γνώρισμα των γνησίων μαθητών Του είναι η αγάπη.
Στη συνέχεια τους στηρίζει στην πίστη στο Πανάγιο όνομά Του
που είναι το θεμέλιο της ζωής. Θα τους πει και σε άλλη περίπτωση ότι θα
συναντήσουν θλίψεις στη ζωή, αλλά δεν θα πρέπει να φοβούνται διότι ο Χριστός στον οποίο πιστεύουν και στον Οποίο
στηρίζονται ,είναι νικητής. Θα τους πει
ακόμη κάτι πολύ παρηγορητικό για όλους μας ότι στον ουρανό ,στην κατοικία του
Επουρανίου Πατέρα μας υπάρχουν πολλοί τόποι διαμονής, για να δεχθούν όλους τους
πιστούς,και εκείνους που έχουν διαπρέψει σε αγιότητα και εκείνους οι οποίοι
ήσαν μικρότερης αγιότητος.Θα τους βεβαιώσει με τρόπο κατηγορηματικό ότι Αυτός
και μόνον είναι ο μοναδικός δρόμος της ζωής και ότι Αυτός είναι η μοναδική
Αλήθεια και η Ζωή.Άλλοι δρόμοι ζωής δεν υπάρχουν ,ούτε άλλη αλήθεια.
Θαταυτίσει τον εαυτό Του πλήρως με τον Επουράνιο
Πατέρα.Είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Θεός ομοούσιος με τον
Επουράνιο Πατέρα και το Πανάγιο Πνεύμα.
Θα τους πει καθερά ότι η αγάπη προς τον Ίδιο είναι εφαρμογή
των Θείων Του εντολών.Και όποιος αγαπά τον Υιό θα αγαπηθεί από τον Επουράνιο
Πατέρα.Και τότε θα γίνει η καρδιά του ανθρώπου αυτού κατοικητήριο της Παναγίας
Τριάδος.
Μέγα θαύμα!!Η καρδιά του ανθρώπου που αγαπά τον Θεό γνήσια
γινετυαι κατοικητήριο της Αγίας Τριάδος.Ο άνθρωπος γίνεται Θεοφόρος ,πανευτυχής
και μακάριος.Toυς
προλέγει την έλευση του Παναγίου Πνεύματος.Στη συνέχεια τους δίνει την ευλογία
της ειρήνης.Και τους προτρέπει και πάλι να μην δειλιάζουν ,ούτε να
ταράσσονται,διότι Αυτός είναι ο Μέγας Νικητής,έστεω και αν προς στιγμή
φαινομενικά δείχνει αδύναμος.
Στη συνέχεια της ομιλίας Του ο Κύριος ονομάζει τον εαυτό Του
άμπελο και εμάς τους πιστούς Του κλήματα.Για να καρποφορήσουμε στην πνευματική
ζωή,πρέπει να είμαστε προσκολλημένοι στο αμπέλι ,όπως η βέργα είναι
προσκολλημένη στην άμπελο.Μόνο ενωμένοι με τον Κύριο δια της πίστεως και της
αγάπης ,θα καρποφορήσουμε και θα ευδοκιμήσουμε στην πνευματική ζωή.Το κλήμα
καρποφορεί όταν είναι προσκολλημένο στην άμπελο,εάν
αποκοπεί,ξηραίνεται.Προσκολλημένοι στον κύριό μας με τη Χάρη και τη δύναμή του
μπορούμε να ζήσουμε το δρόμο της αρετής και της αγάπης.