Διαβάστε σήμερα..

"

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

Ώσπερ ούτος ο …Φαρισαίος



Του Νώντα Σκοπετέα
Σίγουρα κάποιοι ήδη μας διορθώνουν με τούτο τον τίτλο ! Μα , ευλόγως θα πούν , δεν λέει έτσι στο Ευαγγέλιο της πρώτης Κυριακής του Τριωδίου ! …ὁ Θεός, εὐχαριστῶ σοι ὅτι οὐκ εἰμὶ ὥσπερ οἱ λοιποὶ τῶν ἀνθρώπων, ἅρπαγες, ἄδικοι, μοιχοί, ἢ καὶ ὡς οὗτος ὁ τελώνης(Λουκ. ιη΄11)….έτσι δεν είναι το σωστό ; Δίκιο έχουν, μα εμείς εξακολουθούμε τούτον τον τίτλο , τούτην την παραλλαγή να έχουμε! Την συναντάμε τόσο συχνά στους λεγομένους πνευματικούς χώρους –κύκλους ! Ο γνωστός μας αυτός Φαρισαίος, που δεν παραλείπει Κυριακολείτουργο, δεν απουσιάζει  ποτέ του από το  κήρυγμα , συχνάζει έξω από το εξομολογητήρι ,πλησιάζει το Άγιο δισκοπότηρο, ανεβαίνει και στο ψαλτήρι , κάνει μεγάλους Σταυρούς …Νόμιζε πως θα μου ξεφύγει ! Τον ξέρουμε δα , τον έχω δεί σε κρεοπωλείο και σε χασαποταβέρνα  μεγάλη Τεσσαρακοστή , έχω ακούσει ότι έχει αδικήσει τα αδέλφια του στην μοιρασιά , ότι είναι βίος και πολιτεία ! Οπότε, επειδή εγώ αρέσκομαι και πολύ επαναπαύομαι στο να συγκρίνομαι με τέτοιους Φαρισαίους , τον κουβαλάω πάντα μαζί μου ! Και όποτε η τρισευλογημένη συνείδηση , αυτό το Θεόσδοτο δώρο , με ελέγχει για τα δικά μου τα αλειτούργητα τα αλιβάνιστα και όλα τα στερητικά της Πατρικής αγκάλης , όποτε ντρέπομαι για τον Χριστό μπροστά σε όλους και όχι για όλα μπροστά στον Χριστό , όπως έλεγε και ο Άγιος Νικόλαος ο Βελιμίροβιτς και δεν κάνω ένα Σταυρό ή αρκούμαι σε ένα όλο βιάση ανακάτεμα του αέρα (γιατί  εγώ  δεν κάνω μεγάλους Σταυρούς όπως αυτός ο Φαρισαίος), όποτε προσέχω μόνο τα εξερχόμενα, γιατί τα εισερχόμενα δεν βλάπτουν , ( το είπε εξάλλου και ο Χριστός αυτό)  ,τότε γίνεται ούτος ο Φαρισαίος το βόλεμά μου , το ξέγνοιασμα και η ψεύτικη χαρά μου ! Πράξεις καλές να κάνεις , να αγαπάς , καλός να είσαι …καλός ! Μα για στάσου αδελφέ μου , ταλαίπωρε εαυτέ μου , είσαι στ αλήθεια σίγουρος για όσα βλέπει ο νους σου ; Έχεις αναρωτηθεί ποτέ αν αυτός ο ναι πρώην έκλυτος έχει μετανοήσει , έχει εξομολογηθεί , έχει μεταλάβει και το σπουδαιότερο έχεις μάθει ότι από τότε δεν έπαψε ποτέ του όλα αυτά να τα πράττει ; Όχι βέβαια , γιατί τούτες οι πράξεις του σε ελέγχουν ! Εσύ τον καταδικάζεις ως Φαρισαίο και υποκριτή,  μα ο πνευματικός του ξέρει και του έχει αποταμιεύσει κάθε ένα από τα αμέτρητα διαμάντια που κύλησαν πάνω στο πετραχήλι του ! Γνωρίζεις  άραγε πως αυτός ο τρόπος που κάνει τον Σταυρό του είναι ο σωστός ;  Ναι , γιατί ο Σταυρός για να τον τρέμει ο διάβολος και να ναι όπλο πρέπει  να ναι μεγάλος ! Να ακουμπά η διπλή  φύση της Αγίας Τριάδας σε Ουρανό και Γη , στα δεξιά και στα αριστερά του Δικαιοκρίτη !Εσένα σου είπαν λοιπόν ότι αδίκησε , ότι τον είδαν … Κάποτε, έλεγε ο Κυρ Δημήτρης ο Παναγόπουλος, μπήκε με έναν Ιερέα σε ένα μαγέρικο να φάνε . Μεσημέρι καθημερινής  ήταν μέσα σε μεγάλη Τεσσαρακοστή . Παραγγείλανε να φάνε αλάδιαγο φαγητό, ό,τι βρισκόταν!  Όσο περίμεναν , ο ιερέας διέκρινε έναν ρασοφόρο στο βάθος του μαγαζιού να τρώει . –Βρε τον ευλογημένο , με σκανδάλισε , με κόλασε σήμερα  !Σαν δεν ντρέπεται άγιες μέρες ! Τι συμβαίνει πάτερ μου ; ρώτησε ο Κυρ Δημήτρης που καθόταν με την πλάτη στον …σκανδαλοποιό . -Είναι ένας με ράσα εκεί απέναντι στο βάθος ! Και τρώει Δημήτριε , κεφαλάκι από κατσίκι ! Δεν μπορεί , μήπως κάνεις κάποιο λάθος πάτερ μου ; Και αναγκάστηκε με διάκριση ο κυρ Δημήτρης να ρωτήσει τον γνωστό του σερβιτόρο για το τι έτρωγε ο πάτερ στο βάθος ! Και ήταν φρούτα και οι φλούδες τους αυτά που ο συνδαιτημόνας του διέκρινε ως μεζέ εκλεκτό !  Έλεγε ο Κυρ Δημήτρης πως ο διάβολος έχει μαγαζί με οπτικά! Μας φοράει ότι ζευγάρι γυαλιά θέλει , να μας θαμπώσει την αλήθεια ! 
Μα εγώ τον είδα θα μου πείς να βρίσκεται και έξω από διαφθορείο ! Πήγαινε στο συναξάρι αδελφέ μου , ταλαίπωρε εαυτέ μου ! 11 του Ιανουαρίου γιορτάζει ο Άγιος Βιτάλιος που ξημεροβραδιαζόταν σε πορνεία γονατιστός και προσευχόμενος για την ψυχούλα ,  αφού πρώτα πλήρωνε την γυναίκα για όλην την νύχτα  ! Θυμήσου και τον Άγιο Πορφύριο ανήμερα Θεοφανείων να μπαίνει σε κακόφημες αυλές ! Εσύ είδες , σου είπαν όσοι άκουσαν και είπαν , απ όσους άκουσαν και είπαν, σε μια αλυσίδα κατάκρισης , διαστρέβλωσης , συκοφαντίας …Μα και έτσι να μην είναι, γίνεσαι εσύ κριτής αλλότριου ικέτη !                 Γίνεσαι εσύ εκείνη την ώρα Φαρισαίος και εκείνος Τελώνης που κραυγάζει το ιλάσθητι ! Και εκείνος δικαιώνεται εξ Ουρανού, ενώ εσύ απλά αυτοδικαιώνεσαι και αυτοκαταδικάζεσαι πέφτοντας στην παγίδα του μισόψυχου ! Μεγάλη αυτή η παγίδα , μεγάλη και η αρετή του αγαθού λογισμού !Μάστιγα η κατάκριση , η καταλαλιά με την επικάλυψη μιας ψευδώνυμης δικαιοσύνης ! Μόνο σε θέματα πίστης μπορούμε με διάκριση να διατυπώνουμε  κρίση και μόνο για να επαναφέρουμε όποιον λοξοδρομεί ! Το μην κρίνετε ίνα μην κριθείτε , περί βίου εστίν,  ού  περί πίστεως έλεγε ο Ιερός Χρυσόστομος ! Σε θέματα βίου , ας είμαστε προσεκτικοί ! Αν μπορέσεις να πεις κάτι με διάκριση και αγάπη για να βοηθήσεις και μόνο , όχι για να αυτοδικαιωθείς ! Όχι λοιπόν ώσπερ ούτος ο Φαρισαίος ! Κάθε αδελφός , ένας συναμαρτωλός συνοδίτης προς τον κοινό προορισμό ! Πολλές οι μορφές του Φαρισαϊσμού ! Πολλές και οι διδαχές ως προς το πώς πρέπει να προσευχόμαστε ή καλύτερα να πολιτευόμαστε με τρόπο ευάρεστο στον Χριστό μας ! Όσες πρώτες Κυριακές Τριωδίου και αν μας δωρίσει ακόμα η μακροθυμία του Θεού θα υπάρχει μια νέα πτυχή , ένα νέο μήνυμα να καταδείξει το δέον , μα και ότι ακόμα αρχή σωτήρια  δεν βάλαμε ! Ένα άλλο Τριώδιο να ξεκινήσει και όχι άλλο ένα ! Καλή μετάνοια!  
Νώντας Σκοπετέας
Αποσπάσματα από ομότιτλη εκπομπή
Recommended Post Slide Out For Blogger