+++Κυκλοφορεί και φέτος το Ημερολόγιο για το 2026 από την Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής .Το Ημερολόγιο -Αγιολόγιο τοίχου για το 2026, περιέχει εικόνες των εορταζομένων Αγίων και αναγράφει όλες τις διατεταγμένες νηστείες της εκκλησίας μας. Στο εξώφυλλό του φιλοξενεί τον ιδιαίτερα περιποιημένο εξωτερικό χώρο της Ιεράς Μονής .Τα έσοδα από τη διάθεσή του ημερολογίου-Αγιολογίου συμβάλλουν στην ενίσχυση της ιεραποστολικής και φιλανθρωπικής δραστηριότητος της Μονής μας στην Ελλάδα και την εξωτερική ιεραποστολή.Τιμή ημερολογίου 6 ευρώ.Διατίθεται από την έκθεση της Ιεράς Μονής μας .Τηλέφωνο παραγγελιών: 2295022228. +++ Πανηγυρίζει την Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025 με την ευκαιρία της εορτής του Γενεσίου της Θεοτόκου η Ιερά Συνοδική και Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής . Η φετινή πανήγυρις θα έχει μία ιδιαίτερη λαμπρότητα, αφού θα έχουμε την ευκαιρία να τίθενται καθ΄όλη τη διάρκεια της Πανηγύρεως ,Ιερά Λείψανα των Αγίων Μεγάλων Ιεραρχών και Οικουμενικών Διδασκάλων, Βασιλείου του Μεγάλου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Το αναλυτικό πρόγραμμα της Πανηγύρεως έχει ως εξής : Πρόγραμμα Πανηγύρεως 2025 -- Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 7.00π.μ Ακολουθία του Όρθρου και Θεία Λειτουργία (Από σήμερα θα τίθενται σε προσκύνηση τα Ιερά Λείψανα των Αγίων) 12.00μ.μ. Παράκληση της Παναγίας 6.30.μ.μ. Ακολουθία του πανηγυρικού εσπερινού -- Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 7.00π.μ. Ακολουθία του Όρθρου και Πανγηγυρική Θεία Λειτουργία 12.00μ.μ. Παράκληση της Παναγίας 6.30.μ.μ. Ακολουθία του Μεθέορτου εσπερινού και Παράκληση της Παναγίας . Η Ιερά Μονή θα είναι ανοικτή κατά τη διάρκεια της Πανηγύρεως από 7.00π.μ. έως 9.30μ.μ. Σας περιμένουμε προκειμένου να λάβουμε από κοινού την ευλογία της Παναγίας και των Αγίων

Διαβάστε σήμερα..

"

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ



Της Στέλλας Αναγνώστου -Δάλλα

Τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου Θεότητος…  Την ξέρετε τη συνέχεια.  Κάποτε στο σχολείο το μαθαίναμε αυτό το απολυτίκιο μηχανικά, τώρα ήρθε η ώρα να ανιχνεύσουμε την ουσία του.  Είναι δική μας ευθύνη.  Δεν μπορούμε να τρώμε πάντοτε μασημένη τροφή.  Ούτε δικαιούμαστε να μένουμε πεισματικά αιώνια νήπια και να περιμένουμε «έξωθεν» την εξήγηση, τη διδασκαλία, τη βοήθεια, τη σωτηρία.  Τώρα δεν είμαστε πια μαθητές, τώρα πρέπει πρώτα να σηκώσουμε εμείς ψηλά τα μανίκια, και μετά να περιμένουμε από την Εκκλησία ή την Πολιτεία.  Εκτός από λίγες εξαιρέσεις, η γλώσσα της Εκκλησίας είναι κατανοητή.  Πρέπει να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε, κι όπου σκοντάψουμε, εκεί να ζητήσουμε βοήθεια.  Η Κατήχηση πρέπει να είναι μια ώριμη απαίτηση και μια συνεργατική διαδικασία.

Μια άλλη υπεύθυνη θέση που πρέπει να πάρουμε, είναι η θέση μας απέναντι στα αυτονόητα.  Σ’ αυτά που εμείς, σήμερα, θεωρούμε αυτονόητα, μόνο και μόνο επειδή μας παρέχονταν για αιώνες, και παγιώθηκαν μέσα μας ως δικαιώματα και ως απαιτήσεις.  Το δικαίωμα στην Παιδεία, το δικαίωμα στην Υγεία, στην Ιστορία μας, στα Μνημεία μας, στην πολιτιστική μας κληρονομιά, την ελληνορθόδοξη υπόστασή μας με λίγα λόγια.  Θα υπήρχαν όλ’ αυτά αν δεν υπήρχαν οι Τρεις Ιεράρχες, και μετά απ’ αυτούς οι μαθητές τους, κι όλες οι γεναιές των εκκλησιαστικών ανδρών, στο έργο των οποίων χρωστούμε αυτό το ήθος;

Ας προβληματιστούμε πάνω στα αυτονόητα.  Θα υπήρχε κρατική υγεία αν δεν υπήρχε ο Μέγας Βασίλειος;  Θα υπήρχε κλασσική παιδεία αν δεν είχε γράψει εκείνον τον περίφημο λόγο «Για τους νέους, πως θα μπορούσαν να ωφεληθούν από τα Ελληνικά Γράμματα»;  Θα σώζονταν οι αρχαίες τραγωδίες, οι Ιστορίες του Ηρόδοτου, του Θουκυδίδη, του Ξενοφώντα και άλλες, οι ρητορικοί λόγοι, όλη η Λυρική και η Επική ποίηση, αν δεν είχαν υπάρξει αυτοί οι Τρεις Ιεράρχες, που κανένα παιδί δεν πήγε σήμερα από μόνο του να προσκυνήσει;

Διότι αυτοί οι άνθρωποι, μ’ όλη τους τη μεγάλη αγάπη και αφοσίωση στον Χριστό, πριν δώσουν τη ζωή τους στην άσκηση και τη διακονία, αφιέρωσαν τα νειάτα τους στη μελέτη, τέτοια μελέτη που δεν έχει κάνει κανείς.  Κι έμαθαν και κατάλαβαν, αλλά πιο πολύ αγάπησαν.  Αγάπησαν την ομορφιά.  Την ομορφιά της Αρχαιότητας, αυτήν που ξυπνάει τον νου και τις αισθήσεις και εξευγενίζει τον άνθρωπο.  Είχαν τη διαύγεια να ξεχωρίσουν το ωφέλιμο από το βλαβερό, και πάλεψαν με όλες τους τις δυνάμεις, να σώσουν το ωραίο.  Αυτό που ήξεραν ότι και ο Χριστός το ήθελε να σωθεί, γιατί είναι μια ομορφιά ανθρώπινη που ετοιμάζει την ψυχή να δεχτεί την ομορφιά τη δική Του.

Σαν Έλληνες, δεν θα μας είχαν μείνει και πολλά να καμαρώσουμε, αν δεν ήταν Εκείνοι να τα σώσουν.  Σαν νεοφώτιστοι Χριστιανοί, θα τα είχαμε καταδικάσει, αποβάλει, και ξεχάσει, σαν την αρχαία Θρησκεία.

Κι όλη αυτή η ποίηση, κι η ομορφιά του λόγου;  Τι ποίηση και τι λογοτεχνία θα είχαμε σήμερα, αν Εκείνοι δεν ήξεραν ν’ αγαπούν, να εκφράζουν και να υπερασπίζονται τον Χριστό, με λόγια που θυμίζουν Πίνδαρο, και Σαπφώ, και Δημοσθένη;  Πόσο θα άντεχε η δική μας αγάπη, αν Εκείνοι δεν την μπόλιαζαν στην ίδια τη ρίζα της φυλής μας;

Και τέλος πού θα ήταν η Ορθοδοξία μας, που θα ήταν η υπόθεση της σωτηρίας μας, αν Εκείνοι δεν τα είχαν βάλει με αυτοκράτορες, με στρατούς, με μανιασμένα πλήθη αιρετικών, με συκοφαντίες, με διώξεις κι εξορίες, αν δεν είχαν κρατήσει την Ορθοδοξία μέχρι θανάτου;

Εκείνοι γνώρισαν καλά και τον Χριστό και την Ελλάδα.  Σ’ αυτές τις αγάπες στάθηκαν πιστοί μέχρι τέλους, όχι με λόγια, αλλά με πράξεις, με αίμα.  Σήκωσαν ψηλά το λάβαρό τους, κι εκείνο πέρασε, από χέρι σε χέρι, από γενιά σε γενιά, μέχρι σ’ εμάς, σήμερα.
Τώρα εμείς έχουμε την ευθύνη για το τι θα πάρουν οι επόμενοι.  Θα ‘χουμε λάβαρο;  Θα το περάσουμε;  Αυτό κάνει η Εκκλησία, κι αυτόν τον δρόμο μας δείχνει.
Στέλλα Ν. Αναγνώστου- Δάλλα.
Recommended Post Slide Out For Blogger