Δεκαπενταύγουστος στη Χρυσοπηγή +++ Καθημερινά στις 6.30μ.μ. από στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής, τελείται η Ακολουθία του εσπερινού και η η Ιερά Παράκληση στην Παναγία μας .Ακολουθεί ομιλία στο Αρχονταρίκι +++ Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Χρυσοπηγή.---Με ιδιαίτερη λαμπρότητα ετοιμάζεται ο εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής .Σύμφωνα με το πρόγραμμα της εορτής την Πέμπτη 14 Αυγούστου στις 6.30μ.μ. θα ψαλλεί η ακολουθία του Πανηγυρικού εσπερινού με τα εγκώμια της Παναγίας .Στο κεντρικό μέρος του ναού θα βρίσκεται ο επιτάφιος της Παναγίας μας.Την επόμενη μέρα Παρασκευή 15 Αυγούστου στις 7.00π.μ. θα ψαλλεί η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία..Ακολουθεί ομιλά στο Αρχονταρίκι.Σας περιμένουμε προκειμένου να λάβουμε τη χάρη της Παναγίας και να τιμήσουμε τη Μητέρα του Θεού και των ανθρώπων .Χρόνια πολλά !! +++Εν όψει του Δεκαπενταύγουστου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής το βιβλίο του Μακαριστού Μητροπολίτου πρώην Πειραιώς κυρού Καλλινίκου"Η Παναγία -Μητέρα του Κυρίου".Η τιμή της Παναγίας στην Εκκλησία, οι Θεομητορικές της εορτές και τα σημαντικότερα προσκυνήματά της στην Ελλάδα. Ζητήστε το σε όλα τα χριστιανικά βιβλιοπωλεία Παραγγελίες στο τηλέφωνο 2295022228 +++ Πανηγυρίζει την Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025 με την ευκαιρία της εορτής του Γενεσίου της Θεοτόκου η Ιερά Συνοδική και Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής . Η φετινή πανήγυρις θα έχει μία ιδιαίτερη λαμπρότητα, αφού θα έχουμε την ευκαιρία να τίθενται καθ΄όλη τη διάρκεια της Πανηγύρεως ,Ιερά Λείψανα των Αγίων Μεγάλων Ιεραρχών και Οικουμενικών Διδασκάλων, Βασιλείου του Μεγάλου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Το αναλυτικό πρόγραμμα της Πανηγύρεως έχει ως εξής : Πρόγραμμα Πανηγύρεως 2025 -- Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 7.00π.μ Ακολουθία του Όρθρου και Θεία Λειτουργία (Από σήμερα θα τίθενται σε προσκύνηση τα Ιερά Λείψανα των Αγίων) 12.00μ.μ. Παράκληση της Παναγίας 7.00.μ.μ. Ακολουθία του πανηγυρικού εσπερινού -- Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 7.00π.μ. Ακολουθία του Όρθρου και Πανγηγυρική Θεία Λειτουργία 12.00μ.μ. Παράκληση της Παναγίας 6.00.μ.μ. Ακολουθία του Μεθέορτου εσπερινού και Παράκληση της Παναγίας . Η Ιερά Μονή θα είναι ανοικτή κατά τη διάρκεια της Πανηγύρεως από 7.00π.μ. έως 9.30μ.μ. Σας περιμένουμε προκειμένου να λάβουμε από κοινού την ευλογία της Παναγίας και των Αγίων

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Χρυσοπηγή

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Χρυσοπηγή
Κάντε κλικ στην εικόνα -Μάθετε περισσότερα

Διαβάστε σήμερα..

"

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

«Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου…»

Προκειμένου ο όσιος πατήρ Εφραίμ να αρχίσει την προσευχή του προς τον Θεό, αναζητεί να βρει προσφώνηση. Αναζητεί όνομα, με το οποίο θα προσφωνήσει τον μεγάλο Θεό, προς τον οποίον με ευλάβεια θα απευθυνθεί. Και το βρίσκει. Τον ονομάζει και τον προσφωνεί Κύριο και Δέσποτα. «Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου», λέει.
«Κύριος» είναι ένα από τα πολλά ιερά ονόματα, που έχει ο Θεός. Είναι η προσφιλής προσφώνηση και το θείο όνομα, το οποίο έχουν στα χείλη τους μυριάδες θεοφιλείς ευλαβείς ψυχές ανά τους αιώνες. Τόσο στην Παλαιά Διαθήκη όσο και στην Καινή ονομάζεται ο Θεός Κύριος. Με το όνομα «Κύριος» του απευθύνεται και ο Δαβίδ στους περιεκτικούς και θεσπέσιους ψαλμούς του.
 Σε ώρες κρίσιμες, πόνου σωματικού και ψυχικού, κινδύνων και φόβων, αλλά και σε ώρες δόξας και θριάμβου για τον ίδιο και για όλο το Έθνος: «Κύριε, εκέκραξα προς σε εισάκουσόν μου» – «Κύριε ο Θεός της σωτηρίας μου ημέρας εκέκραξα και εν νυκτί εναντίον σου (ενώπιόν σου)» – «Κύριε, μη τω θυμώ σου ελέγξης με μηδέ τη οργή σου παιδεύσης με». (Ψαλμ πζ΄[87] 2, ρμ΄[140] 1, ς΄[6] 2). Και οι Μαθητές του σαρκωθέντος Υιού και Λόγου του Θεού, είτε απευθύνονταν στον Θεό και Πατέρα είτε σ’ αυτόν τον Υιό, Κύριο τον ονόμαζαν, «Κύριε, προς τίνα απελευσόμεθα; ρήματα ζωής αιωνίου έχεις», «Κύριε, καλόν εστιν ημάς ώδε είναι» (Ιωαν, ς’ 68, Ματθ. ιζ’ 4). Αλλά και ο απόστολος Παύλος το όνομα «Κύριος» προβάλλει ως το μεγάλο και το σωτηριο Όνομα. Συνιστούσε στους Ρωμαίους, «Εάν ομολογήσης εν τω στόματί σου Κύριον Ιησούν και πιστεύσης… σωθήση»(Ρωμ.ι΄9).
«Κύριος» είναι ο κυρίαρχος. Εκείνος που έχει κύρος, που έχει εξουσία. Είναι ο ιδιοκτήτης, ο οικοδεσπότης. Αλλά κυρίαρχος δεν είναι και εξουσία δεν έχει και ιδιοκτήτης και οικοδεσπότης δεν είναι ο Θεός; Θεός Δημιουργός και Κυρίαρχος και Κυβερνήτης όλης της κτίσης και του ανθρώπου; Αυτός δεν έχει ανά τους αιώνες και παντού το απόλυτο και αιώνιο κύρος; Γι’ αυτό και ο όσιος Εφραίμ ονομάζει και προσφωνεί τον Θεό «Κύριο». Αλλά και «Δεσπότη». Με την ίδια περίπου έννοια. Ως απόλυτο Άρχοντα και εξουσιαστή και Αυτοκράτορα. Και αυτόν τον άνθρωπο – αυτοκράτορα «δεσπότη» ονόμαζαν κατά τους βυζαντινούς χρόνους και ως δεσπότη τον υμνούσαν. Η ονομασία και προσφώνηση «Δεσπότης» για τον Θεό είναι γνωστή στην Αγία Γραφή. Γράφει ο προφήτης Ησαΐας: «Ιδού ο Δεσπότης Κύριος σαβαώθ συνταράσσει τους ενδόξους μετά ισχύος…» – «Δέσποτα Κύριε» τον προσφωνεί και η Ιουδίθ. Και στο βιβλίο της Σοφίας του Σολομώντα ονομάζεται ο Κύριος «φιλόψυχος Δέσποτας»· «Φείδη πάντων, ότι σα εστί, δέσποτα φιλόψυχε» (Ησ. ι΄33, Ιουδιθ ε΄20, Σοφ. Σολ. ια΄26).
Παρόμοια έννοια του απόλυτου Άρχοντα και Ηγεμόνα έχει και η επίκληση «Βασιλεύς», την οποία χρησιμοποιεί στην συνέχεια της προσευχής του ο όσιος Πατήρ: «Ναι, Κύριε Βασιλεύ…».
Το αξιοσημείωτο είναι, ότι αυτόν τον Κύριο και Δεσπότη και Βασιλιά ο όσιος Εφραίμ τον αισθάνεται δικό του, προσωπικό Κύριο και Δεσπότη και Βασιλιά. Κύριο και Δεσπότη και Βασιλιά όλου του σύμπαντος και όλων των ανθρώπων βεβαίως, αλλά και της δικής του ζωής ιδιαιτέρως. «Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου», λέγει. Έτσι τον αισθάνεται, έτσι τον ζει και έτσι τον «απολαμβάνει». Και αυτό το προσωπικό του Οσίου βίωμα υπενθυμίζει του αποστόλου Παύλου το σχετικό λόγο, κατά τον οποίον τον Κύριο Ιησού τον αισθανόταν προσωπικό του σωτήρα και λυτρωτή. «…του αγαπήσαντός με και παραδόντος εαυτόν υπέρ εμού» (Γαλ. Β΄20).
Προς αυτόν λοιπόν τον «Κύριο» και «Δεσπότη» και «Βασιλιά» της ζωής του απευθύνεται ο άγιος Εφραίμ, ο συντάκτης της συγκεκριμένης προσευχής, στης οποίας την ανάπτυξη προχωρούμε. Προς αυτόν, ο οποίος είναι συγχρόνως και Πάνσοφος και Παντοδύναμος και Πανάγαθος Πατέρας. Και είναι βέβαιος, όπως παλαιότερα και ο ιερός Ψαλμωδός, ότι αυτός θα κλίνει το ους του και θα εισακούσει την δέησή του. «Ο Θεός, κλίνον το ους σου εμοί και εισάκουσον των ρημάτων μου». «Κλίνον προς με το ούς σου, εν η αν ημέρα επικαλέσομαί σε, ταχύ επάκουσόν μου» (Ψαλ. ις΄[16] 6, λ΄[30] 3).
Σ’ αυτόν τον Κύριο ως πηγή του ελέους καλεί ο ιερός Πατήρ και τους ευσεβείς όλων των αιώνων να απευθύνονται με πίστη και ευλάβεια και να του εκθέτουν της καρδιάς τους και της ζωής τους τα αιτήματα.
Πηγή:Ορθόδοξη Φοιτητική δράση
Recommended Post Slide Out For Blogger