Διαβάστε σήμερα..

"

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Μίμης Πλέσσας: Πιστεύω στο Θεό για να μπορώ να έχω το δικαίωμα να αναθεωρώ


Του Γιώργου Θεοχάρη
mimis-plessasΟ μουσικονθέτης με διεθνείς διακρίσεις, κ.Μίμης Πλέσσας, ανοίγει τη καρδιά του στο ”Αγιορείτικο Βήμα΄΄ και μιλά για τον Θεό, την μουσική, το Αγιο Ορος αλλά και πράγματα που τον πίκραναν στην πορεία της καριέρας του.
Αναλυτικά η συνέντευξη του Μίμη Πλέσσα στο ΄΄Αγιορείτικο Βήμα΄΄
-κ. Πλέσσα, να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξή σας στο ”Αγιορείτικο Βήμα”. Πείτε μου, ποιά είναι η σχέση σας με το Θείο;
Η άσβεστη δίψα μου για μάθηση εμψυχωμένη από τους σπουδαίους μου καθηγητές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και αργότερα στην ανώτατη εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Cornell, 1952), φώτιζε και εμψύχωνε την πίστη μου.
Σήμερα, που η τεχνολογία, η προκοπή των επιστημών φωτίζει καθημερινά καινούρια μονοπάτια, το γεγονός ότι εξακολουθώ να πιστεύω για να μπορώ να έχω το δικαίωμα να αναθεωρώ, τα λέει όλα.
-Πόσο σημαντικό είναι ένας δημιουργός να πιστεύει στον Θεό;
Τη στιγμή που ο μεγάλος επιστήμονας συνέθετε από ανόργανα συστατικά την οργανική ουσία, ουρία και δήλωνε «εις τας εν τω εργαστηρίω ερεύνας μου προσεύχομαι» δεν έχει αλλάξει σ’ όλους τους φωτισμένους επιστήμονες η ίδια πίστη.
-Μιλήστε μας για τη σχέση της θρησκείας και της μουσικής. Θεωρώ ότι εδώ, ως έμπειρος μουσικός, έχετε να πείτε πολλά…
Η θρησκευτική μουσική αναπτύχθηκε ξεχωριστά στο Βυζαντινό χώρο και αλλιώτικα στη Δύση. Και μόνο τα έργα του Ιωάννη Σεβαστιανού Μπαχ αρκούν σαν παράδειγμα του πλούτου που υπάρχει μέσα στη θρησκευτική μουσική. Τελευταία, ανακαλύφθηκαν θησαυροί θρησκευτικής μουσικής του Μεσαίωνα και ευτυχώς, εκτελούνται και σήμερα από εμπνευσμένους μουσικούς που κατασκεύασαν και παίζουν με τα όργανα της εποχής εκείνης. Για τη Βυζαντινή προκοπή που ακολούθησε τελείως διαφορετικό δρόμο, έγιναν και γίνονται διεθνώς προσπάθειες να σωθούν ηχογραφήματα σημερινά, όσο πιο κοντά στην παράδοση γίνεται.
-Μετά από τόσα επιτυχιών και διακρίσεων, τι ξεχωρίσατε μέσα στη ζωή; Τι σας έμεινε;
Η χαρά και η ικανοποίηση του ότι δεν πρόδωσα τα ιδανικά μου για καμία επιτυχία ή δικαίωση. Οι διακρίσεις στις οποίες αναφέρεστε ήρθαν από την αντοχή και τη συγχώρεση του χρόνου που είναι ο μόνος και δίκαιος κριτής των έργων μας.
-Έχετε προδωθεί από ανθρώπους;
Πολλές φορές.
Ποτέ, όμως, δεν μετάνιωσα για το ότι τους πίστεψα και τους βοήθησα.
-Τι πιστεύετε ότι λείπει σήμερα από τους νέους ανθρώπους;
Έτσι όπως τρέχει σήμερα ο χρόνος, τους συμβουλεύω να βιαστούνε να ξεχωρίσουν μεταξύ τους, τους αληθινούς και τους άξιους. Και όσο πιο γρήγορα γίνει αυτό, τόσο πιο γρήγορα θα φανεί ότι δεν τους λείπει τίποτα άλλο από το αντικαταστήσουν το ΕΓΩ με το ΕΜΕΙΣ.
-Στο Αγιο Ορος έχετε πάει; Αν, ναι, οι εντυπώσεις σας;
Όχι ακόμα. Άσε με να έχω όνειρα γιατί είναι μεγάλη η επιθυμία μου να βρεθώ στο Άγιο Όρος. Πολλοί φίλοι μου πήγαιναν συχνά και κάθε φορά γύριζαν πιο φωτισμένοι.
-Εχετε διαβάσει για τους φωτισμένους γέροντες του Αθωνα, όπως τον γέροντα Παϊσιο; Οι διδαχές των γερόντων αποτελούν σύγχρονα ” Ευαγγέλια΄΄, λένε πολλοί. Η άποψη σας;
Να μας έχει ο Θεός καλά και να σας πω την άποψη μου αφού γνωρίσω τους σημερινούς, φιλήσω το χέρι τους και αξιωθώ της ευλογίας τους.
-Η πίστη σας στον Θεό σας βοήθησε στην καριέρα σας, στη ζωή σας;
Ξαναδιάβασε τις πιο πάνω απαντήσεις μου και θα το καταλάβεις μόνο σου.

(από παλαιότερη συνέντευξη στο Αγιορείτικο βήμα)
Recommended Post Slide Out For Blogger