Τιμή σε εσάς...

Τιμή σε εσάς...
Τιμή σε εσάς που πέσατε στης νίκης τον αγώνα
και καθεμιά απ’ το αίμα σας που χύσατε σταγόνα..
τη λευτεριά θεμέλιωσε και την χαιρόμαστε όλοι.
Ποτέ σας δεν δειλιάσατε στου βάρβαρου το βόλι
και στήσατε στα στήθη σας ατσάλινη ασπίδα
και δώσατε ελεύθερη σαν πρώτα την Πατρίδα!!!

Με το χαμόγελο στα χείλη ...

Με το χαμόγελο στα χείλη ...
Κυριακή 29 Οκτωβρίου στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής στις 10.15π.μ. Κάντε κλικ στην εικόνα

Εκκλησιαστικές επικαιρότητες

Η παλαιοχριστιανική Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου θα τελεστεί αύριο Σάββατο 21 Οκτωβρίου στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής στις 7.30.π.μ.

Την Κυριακή 29 Οκτωβρίου στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής στις 10.15π.μ. και μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας θα βρεθούμε στο αρχονταρίκι για να θυμηθούμε στιγμές από το έπος του 1940 και να τραγουδήσουμε μαζί τραγούδια της Σοφίας Βέμπο ,τα τραγούδια της Νίκης.Μία ζεστή ευκαιρία για να πούμε τα ΟΧΙ του σήμερα...

Διαβάστε σήμερα..

"

Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2016

Μητροπολίτης Βεροίας ''Η ιστορία γράφτηκε και δεν διαγράφεται''

   
beroias1

Του Αιμίλιου Πολυγένη


Την έντονη δυσαρέσκεια του εκφράζει με ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκη κ. Γιάννη Μπουτάρη, ο Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμονας.
Αφορμή υπήρξαν οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Μπουτάρη για την χρήση του όρου "ολοκαύτωμα", που ανέφερε πως "δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται στον πληθυντικό αριθμό, καθώς το Ολοκαύτωμα είναι ένα και αφορά τους ΕΒραίους που θανατώθηκαν στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης".
Ο Μητροπολίτης Βεροίας καταδικάζει τις δηλώσεις του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι έτσι απαξιώνει την ελληνική επανάσταση και το ολοκαύτωμα της Νάουσας το 1822.
"Η κτηνωδία κ. Δήμαρχε, δεν προσμετράται με βάσει αριθμών" αναφέρει μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Βεροίας στην επιστολή προς τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
Πηγή Ρομφαία
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ
Διὰ τοῦ παρόντος ἐπιθυμῶ νὰ σᾶς μεταφέρω τὴν προσωπική μου δυσαρέσκεια καὶ λύπη γιὰ τὶς πρόσφατες δηλώσεις σας περὶ τῆς ἀποκλειστικότητος χρήσεως τοῦ ὅρου «ὁλοκαύτωμα» γιὰ τὴν περίπτωση τῶν ἑβραίων κατὰ τὴν διάρκεια τῶν ναζιστικῶν θηριωδιῶν ἐπὶ δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, διὰ τῶν ὁποίων ἀπαξιώνεται ἡ θυσία χιλιάδων ὁμοεθνῶν κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἑλληνικῆς ἐπαναστάσεως, ἐν προκειμένῳ ἡ ἔννοια τοῦ ὁλοκαυτώματος τῆς Νάουσας κατὰ τὸ 1822.
Σαφέστατα ὁ ἀπαγχονισμός, ὁ σφαγιασμὸς καὶ τὸ μαρτύριο τῶν δύο χιλιάδων Ναουσαίων ἀμάχων, ἀνδρῶν, γυναικῶν καὶ παίδων, δὲν συγκρίνεται ποσοτικῶς μὲ τὴν ἐξόντωση τῶν ἑβραίων.
Ἡ κτηνωδία ὅμως, κ. Δήμαρχε, δὲν προσμετρᾶται βάσει ἀριθμῶν. Τὸ ὁλοκαύτωμα τῆς Νάουσας, ποὺ προηγήθηκε αὐτὸ τῶν ἑβραίων καὶ χαρακτηρίστηκε ὡς τέτοιο, χωρὶς κανεὶς νὰ τὸ ἀμφισβητήσῃ, δὲν ἀποτελεῖ ἕνα μικρὸ ὁλοκαύτωμα σὲ σχέση μὲ ἐκεῖνο τοῦ δευτέρου παγκοσμίου πολέμου· μᾶλλον κάτι ἄλλο συμβαίνει· τὸ πρόσφατο εἶναι μεγαλύτερο ἀπὸ τὸ προηγηθέν, χωρὶς νὰ μειώνεται ἡ ἀξία τοῦ προηγηθέντος.
Καὶ αὐτὸ τὸ σημειώνω, γιὰ νὰ σᾶς δείξω ὅτι, ἂν αὔριο μεθαύριο, Θεὸς φυλάξοι, συμβῇ ἕνα παρόμοιο ὁλοκαύτωμα μιᾶς ἄλλης λ. χ. ἐθνικῆς ἢ φυλετικῆς ἢ θρησκευτικῆς ὁμάδος μὲ πολλαπλάσια ἑκατομμύρια θύματα, ποιός θὰ εἶχε τὸ δικαίωμα νὰ ἀμφισβητήσῃ τὸ ὁλοκαύτωμα τῶν ἕξι ἑκατομμυρίων καὶ νὰ τὸ θέσῃ σὲ δεύτερη μοῖρα;
Ποιός θὰ εἶχε τὸ δικαίωμα νὰ πῇ ὅτι ἕνα μόνο ὁλοκαύτωμα ὑπάρχει καὶ ὅτι αὐτὸ τῶν ἑβραίων δὲν εἶναι ὁλοκαύτωμα;
Αὐτὸ ὅμως τὸ κάνατε ἐσεῖς πρόσφατα. Ἀμφισβητήσατε τὴν ἀξία τοῦ μικροῦ μπροστὰ στὸ μέγεθος τοῦ μεγάλου, ὅμως δὲν ἀναλογιστήκατε ὅτι τὰ μεγάλα ἐγκλήματα χαρακτηρίζονται ὡς τέτοια ὄχι ἀπὸ τὸν ἀριθμὸ τῶν θυμάτων, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν κακουργία, σκληρότητα, τὴν βαναυσότητα τῆς ἐγκληματικῆς πράξεως.
Τί ἄλλο θὰ μποροῦσε νὰ χαρακτηριστῇ ἡ ὁλοσχερὴς καταστροφὴ τῆς Ἡρωϊκῆς, ὅπως ἀποκαλεῖται καὶ ἐπισήμως ἀπὸ τὸ 1955 βάσει βασιλικοῦ διατάγματος, Νάουσας, ἂν ὄχι ὁλοκαύτωμα;
Γνωστὸς γιὰ τὴν ἀγριότητά του ὁ Λουμποὺτ Πασᾶς ἔδωσε ἐντολὴ νὰ μὴν μείνῃ στὴν πόλη ζωντανὸς οὔτε πετεινός!
Ἐπὶ ἑκατοντάδες χρόνια οἱ Ἕλληνες ζοῦσαν φυλακισμένοι στὴν ἴδια τους τὴν πατρίδα, σὰν νὰ ζοῦσαν σὲ ἕνα μεγάλο στρατόπεδο συγκέντρωσης.
Πόσοι ἀνδραποδισμοί, πόσες ἀγχόνες, πόσοι βιασμοί, πόσες καρατομήσεις, πόσα μαρτύρια ἐπὶ τουρκοκρατίας, ἐπὶ τοῦ ὁλοκαυτώματος τῆς Νάουσας ἐν προκειμένῳ θὰ ἦταν ἀρκετὰ νὰ σᾶς πείσουν γιὰ κάτι ποὺ ἔμεινε στὴ συνείδηση τοῦ λαοῦ ὡς ὁλοκαύτωμα;
Ἴσως. κύριε Δήμαρχε, στὸ πλαίσιο τοῦ ἐνδιαφέροντός σας ὡς Δήμαρχος Θεσσαλονίκης νὰ προσπαθῆτε νὰ προσελκύσετε περιηγητὲς ἀπὸ τὴν Τουρκία καὶ τὰ Βαλκάνια, ἀμβλύνετε ὅμως τὴν ἱστορία καὶ τὴν ὀξύτητα τῶν ἱστορικῶν γεγονότων.
Αὐτὸ μπορεῖ νὰ φαίνεται καλὸ ἐν μέρει, ὡς πρὸς τὴν πορεία μας σὲ ἕνα κόσμο εἰρηνικό, μὲ τὴν ἀποδοχὴ τῆς μοναδικότητος καὶ ἀξίας τοῦ κάθε ἀνθρώπινου προσώπου, μὲ τὴν ἐλεύθερη διακίνηση ἀνθρώπων καὶ ἰδεῶν καὶ τὴν ἀλληλογνωριμία τῶν λαῶν διὰ τοῦ πολιτισμοῦ.
Ὅμως ἡ Ἱστορία γράφτηκε καὶ δὲν διαγράφεται· δὲν διαγράφεται οὔτε τὸ αἷμα τῶν Ναουσαίων μαρτύρων, οὔτε τὸ αἷμα τῶν ἑβραίων μαρτύρων, οὔτε βεβαίως τῶν ποντίων μαρτύρων, τὴν Γενοκτονία τῶν ὁποίων ἀμφισβήτησε προσφάτως ὁ νῦν Ὑπουργὸς Παιδείας.
Ἂς μὴν ἀνακινοῦμε, κύριε Δήμαρχε, ζητήματα ποὺ ἡ ἴδια ἡ ἱστορία καὶ ἡ συνείδηση τῶν συμπολιτῶν μας ἔχει ἤδη τακτοποιήσει, διότι κι ἐσᾶς σᾶς κρίνει σήμερα αὐτὴ ἡ συνείδηση.
Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας Παντελεήμων
Recommended Post Slide Out For Blogger