Πρωτ. Γεωργίου Δορμπαράκη
Ίσως
δεν πρέπει να σπεύδουμε να διαλαλούμε εύκολα τη χαρά και τη δοξολογική
διάθεσή μας για την Ανάσταση του Χριστού! Όχι γιατί βεβαίως δεν της
πρέπει «πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις», αφού με την Ανάσταση του
Κυρίου πατήθηκε ο μεγαλύτερος και έσχατος εχθρός του ανθρώπου, ο θάνατος
– το «Χριστός ανέστη» συνιστά δικαίως τον νικητήριο παιάνα της
Εκκλησίας, τόσο που χωρίς την Ανάσταση «ματαία η πίστις ημών» κατά τον
απόστολο.
Αλλά
για την προϋπόθεση που θέτει η ίδια η Εκκλησία, προκειμένου να ψάλλουμε
το «Χριστός Ανέστη». Κι η προϋπόθεση αυτή είναι η εκ καρδίας συγχώρηση
των πάντων, έστω και των θεωρουμένων εχθρών μας. Ο εκκλησιαστικός
υμνογράφος δεν θα μπορούσε να είναι πιο σαφής στο δοξαστικό των Αίνων
της Πασχαλινής ακολουθίας: «Συγχωρήσωμεν πάντα τη Αναστάσει, και ούτω
βοήσωμεν: Χριστός Ανέστη εκ νεκρών». Για να φωνάξουμε δυνατά ότι
αναστήθηκε ο Χριστός, πρέπει να συγχωρήσουμε τους πάντες και τα πάντα,
ακριβώς λόγω της Αναστάσεως. Κι η αιτία; «Συγγνώμη εκ του τάφου
ανέτειλε»! Που σημαίνει: αν δεν έχουμε αναστηθεί πνευματικά με την αγάπη
που δίνει στον βαπτισμένο χριστιανό ο ίδιος ο Κύριος, αν δεν
βρισκόμαστε δηλαδή στην ίδια φορά αγάπης και συγγνώμης με τον Ίδιο, δεν
μπορούμε να νιώσουμε τη χαρά της Αναστάσεως, συνεπώς και να Την
δοξολογήσουμε αληθινά.
Μήπως
λοιπόν, αν κρατάμε οποιαδήποτε κακία στον συνάνθρωπό μας ή αν έχουμε
βαριά καρδιά απέναντί του, είμαστε υποκριτές λέγοντας «Χριστός Ανέστη»; Η
Ανάσταση του Χριστού δεν είναι ιδεολογική πρόταση, αλλά βίωμα της
Εκκλησίας.